Ill Ferro érzésem támadt azonnal, ahogy olvastam, hogy jön az Ueber. Sok ember fog belefogni, aztán koppannak majd a Magyar Valóság falán...
Az Ueber egy online taxi helyettesítő szolgáltatás, ami olcsóbb, mint a hagyományos taxik. Bárki lehet Ueber sofőr - sorozatgyilkosok és vérpistikék kivételével természetesen.
Az Ueber a következő fix tarifákon dolgozik:
Alapdíj - 300 Ft
Útdíj - 130 Ft/Km
Percdíj - 25 Ft
Egy 7,5 km-es Budapesti út ára kb. 1 180 Ft
Ugyanez egy taxiban: kb. 2 750 Ft
Ha egy Ueber sofőr mondjuk kap napi 5 fuvart, akkor van kerekítve 6 000 Ft bevétele.
Ebből ~ 4 700Ft a nettó összeg, amit megkap és ennek csak a 80%-a az övé, tehát kap ~3 800 Ft-ot
Kb. a dupla kilométert kell leautózni, mint az utaskilométer. Ez rossz esetben több is lehet, de számoljunk duplával.
5 * 2 * 7 = 70 km
Egy jó autóval 7 literes fogyasztással számolva ez 4,9l dízel v. benzin - 1 960 Ft - 400 Ft/l árral kalkulálva, ami nem lesz mindig ilyen olcsó, mint most.
Az autó költsége (amortizáció + szerviz + cserealkatrészek + biztosítás) - kb. 9 Ft/km - nagyon méltányosak voltunk. Az 630 Ft
Az összes költség tehát 2 590 Ft.
Elvileg tehát van egy nyereség a dolgon - 1 210 Ft / nap.
A probléma ott lesz, hogy a költségeket nem fogja tudni leírni a bevételekből.
A 3 800 Ft teljes mértékben adóköteles lesz.
A harács mértéke majdnem pontosan 50%, tehát adózás után 1 900Ft lesz a bevétel.
Ha ezt is beleszámoljuk, akkor vastagon veszteséges lesz a fuvarozgatás.
1 900 - 2 590 = -690 Ft/nap.
Nem ismerem az adózási szabályokat a többi EU országban, de Magyarországon elég jól ismerem. Egy Ueber sofőr csak akkor tud egy igen kis profitot realizálni, ha elcsalja az adót.
De az Ueber egy nagy cég és az összes kifizetését számítógépes rendszerben tárolja. A NAV vár egy adóévet, majd szépen végigellenőrzi az összes Uerber sofőrt. Viszik majd a házat, kocsit.
Mindenkinek azt tanácsolom, hogy csak ésszel menjen el Ueber sofőrnek, mert igen nagy xarban találhatja magát igen gyorsan. Ill Ferro népe a Magyar, lesznek Ueber sofőrök, aztán látni lehet majd őket 1 év múlva BKV-vel közlekedni, mert az autójukat már a NAV fogja árulni. Pontosan ugyanaz lesz a sorsuk, mint anno az Ill Ferrosoknak.