Pár évvel ezelőtt volt egy balesetem Németországban. Írtam róla egy cikket a blogon, a biztosítás ügyintézésről. Amit csak akartam írni, de elmaradt az az, hogy alkalmam nyílt ugyanazt az autót vezetni két hétig, dízeles és benzines kivitelben.
Az autó egy VW Passat. A két motor 2.0 TDi turbó dízeles valamint 1.4 TSi turbó benzines. A dízel motor 140 lóerős és 320-as nyomatéka van. A benzines 150 lóerős 250-es nyomatékkal. A díesel akkor kb. 7 éves volt, tehát nem pont új.
Vezetési élmény:
A nagy nyomaték miatt a dízelessel sokkal dinamikusabban lehetett vezetni. Mind a két motor turbós, de mindkét autóban folyamatosan működik a turbó, ezért a turbó lag alig észrevehető. A benzines motorral az autó kifejezetten lomha. Hozzá lehet szokni, de én személy szerint már alig vártam, hogy visszakapjam a sokkal öregebb dízel autómat.
Fogyasztás:
Az autót munkába járásra használtam kizárólag. Egy hetes fogyasztást néztem. A mérés egy kisvárosban történt, ahol a forgalom minden nap ugyanaz. Egyéb utak egyenlően voltak a két tesztelt hétben. A menetidő 20-30 perc volt egy irányban. Egyéb utak kb. 5-10 perc egy irányban.
Az eredmény az lett, hogy a benzines majdnem pontosan kétszer annyit fogyasztott!!!, mint a dízeles.
Rákérdeztem a kereskedőnél, az lett a válasz, hogy benzines többet fogyaszt a jelzettnél, amíg be nem melegedett. El tudom képzelni, hogy ez megfelel a valóságnak.
Per pillanat egy alapáras komfortline Passat dízeles és benzines árkülönbsége 200K - 9M körüli árszinttel. A motorok ugyanazok, mint fent. Magam részéről nem tudom elképzelni, hogy benzinest vegyek. Gyakorlatilag ma is 20-30 perc az átlagos menetidőm a munkahelyig. A fogyasztás szvsz. nagyon hasonlóan alakul, mint a tesztem során. A 200K szvsz. 6 hónap alatt megtérül.