Gazdaság - Az Ueber sztori Magyarországon

2014.11.13. 21:08 :: Dörnyei József

Ill Ferro érzésem támadt azonnal, ahogy olvastam, hogy jön az Ueber. Sok ember fog belefogni, aztán koppannak majd a Magyar Valóság falán...

Az Ueber egy online taxi helyettesítő szolgáltatás, ami olcsóbb, mint a hagyományos taxik. Bárki lehet Ueber sofőr - sorozatgyilkosok és vérpistikék kivételével természetesen.

Az Ueber a következő fix tarifákon dolgozik:

Alapdíj - 300 Ft

Útdíj - 130 Ft/Km

Percdíj - 25 Ft

Egy 7,5 km-es Budapesti út ára kb. 1 180 Ft

Ugyanez egy taxiban: kb. 2 750 Ft

Ha egy Ueber sofőr mondjuk kap napi 5 fuvart, akkor van kerekítve 6 000 Ft bevétele.

Ebből ~ 4 700Ft a nettó összeg, amit megkap és ennek csak a 80%-a az övé, tehát kap ~3 800 Ft-ot

Kb. a dupla kilométert kell leautózni, mint az utaskilométer. Ez rossz esetben több is lehet, de számoljunk duplával.

5 * 2 * 7 = 70 km

Egy jó autóval 7 literes fogyasztással számolva ez 4,9l dízel v. benzin - 1 960 Ft - 400 Ft/l árral kalkulálva, ami nem lesz mindig ilyen olcsó, mint most.

Az autó költsége (amortizáció + szerviz + cserealkatrészek + biztosítás) - kb. 9 Ft/km - nagyon méltányosak voltunk. Az 630 Ft

Az összes költség tehát 2 590 Ft.

Elvileg tehát van egy nyereség a dolgon - 1 210 Ft / nap.

A probléma ott lesz, hogy a költségeket nem fogja tudni leírni a bevételekből.

 

A 3 800 Ft teljes mértékben adóköteles lesz.

A harács mértéke majdnem pontosan 50%, tehát adózás után 1 900Ft lesz a bevétel.

Ha ezt is beleszámoljuk, akkor vastagon veszteséges lesz a fuvarozgatás.

1 900 - 2 590 = -690 Ft/nap.

Nem ismerem az adózási szabályokat a többi EU országban, de Magyarországon elég jól ismerem. Egy Ueber sofőr csak akkor tud egy igen kis profitot realizálni, ha elcsalja az adót.

De az Ueber egy nagy cég és az összes kifizetését számítógépes rendszerben tárolja. A NAV vár egy adóévet, majd szépen végigellenőrzi az összes Uerber sofőrt. Viszik majd a házat, kocsit.

Mindenkinek azt tanácsolom, hogy csak ésszel menjen el Ueber sofőrnek, mert igen nagy xarban találhatja magát igen gyorsan. Ill Ferro népe a Magyar, lesznek Ueber sofőrök, aztán látni lehet majd őket 1 év múlva BKV-vel közlekedni, mert az autójukat már a NAV fogja árulni. Pontosan ugyanaz lesz a sorsuk, mint anno az Ill Ferrosoknak.

5 komment

Címkék: Gazdaság Közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr646894581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fudosin 2014.11.14. 16:06:42

A kalkból kihagytad, hogy a Ueber díja per fő értendő - bár szerintem sem alkalmas megélhetésre, max egy kis zsebpénzt lehet vele keresni. Amúgy elvileg nem taxiszolgáltatás, hanem telekocsi - olyasmit tudok elképzelni, hogy valaki Kőbányán dolgozok de a délinél lakik, akkor neki megéri munka után kiugrani a reptérre pár utasért és bevinni őket a belvárosba.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.11.14. 16:15:12

@fudosin:
Ezzel nem voltam tisztában.

Ez csak annyit jelent, hogy az Ueber csak egyes utasokat visz majd, mert kettő vagy több utasnak már megéri rendes taxit hívni.

Esetleg a megtett km csökkenhet, ha az Ueber tudja csoportosítani az utasokat, kérdés persze, hogy mennyire fogják a kerülőket eltolerálni az utasok. Taxit nem azért hív az ember, hogy lassan érjen a céljához. Arra jó a BKV is.

savrola 2014.11.14. 18:19:36

Pontosan így van. Ez azt a célt szolgálja, hogy ne 1,x legyen az autókban ülők átlaglétszáma, hanem inkább a hármat közelítse, és hát így csökkennek az autó tulajdonosára eső fenntartási költségek.

fudosin 2014.11.14. 20:31:29

@Dörnyei József: Felejtsd el az Über=Taxi dolgot. Ha utánanézel, rájössz, hogy teljesen másról van szó, csak a média tálalja így, mert hatásosabb (pedig pont te nem szoktál felülni a médiának :) ). Viszont utasokat tud elszívni a taxisoktól, ezért vannak beparázva.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.11.14. 21:27:28

@fudosin:
Nem azt állítom, hogy soha senkinek nem fogja megérni, mert ez nem így van. Pl. ha valaki minden reggel bemegy dolgozni a XVI-ból az I-be, akkor megéri mindkét irányba elvinni valakit. Ilyenkor a költség zéró.

Maszek taxisként szvsz. nem éri meg.
süti beállítások módosítása