Közlekedés - Tényleg olcsóbb az Elektromos autó üzemeltetése?

2019.10.28. 11:29 :: Dörnyei József

Pár napja beszélgettem egy ismerőssel és szóba került az elektromos autó, majd annak a fogyasztása. Fejben kiszámolva nem jött ki olcsóbbra, mint a benzines. Eldöntöttem, hogy kiszámolom.

Egy "átlag" elektromos autó - nyilván ilyen nincsen - fogyasztása 17 KWh/100km papíron, gyakorlatban 20 KWh/100km. Egy "átlag" hybrid autó fogyasztása 3,9l benzin papíron, gyakorlatban inkább 4,5l. Egy átlag dízel autó fogyasztása 4,5l papíron, 5l gyakorlatban.

Otthon tölve az elektromos autót 40 Ft/kWh áron 800 Ft /100 km az üzemanyag költség.

Magyarországon nem otthon tölve 100 Ft/KWh áron 2000 Ft / 100 km az üzemanyag költség.

Külföldön nem extra drága helyen töltve 200 Ft/KWh áron 4000 Ft / 100 km. Külföldön van, ahol 600Ft/KWh a töltési díj...

Hybrid autó 360 Ft/l benzinnel számolva 1650 Ft / 100 km.

Dízel autó 390 Ft/l dízel árral számolva 1950 Ft / 100 km.

Összefoglalva otthon tölve olcsóbb az elektromos autó üzemanyag költsége. Nem otthon töltve drágább v. nagyon sokkal drágább.

Amikor a "megtakarítás"-ról olvasunk, érdemes átgondolni, hogy tényleg lesz-e ilyen. A vásárlók vajon mekkora százaléka tudja otthon tölteni az autóját? A saját töltéshez kell egy garázs, ahol van saját áram is. A legtöbb teremgarázs nem ilyen. 3 fázisú áram - ami kell a gyorsabb töltéshez sincsen mindenhol. Nem kerül nagyon sok pénzbe a bevezetése, de nincsen ingyen sem.

Az elektromos autóknak szánt áram árába már most bele van építve az adó, csak most ez az adó 0%-os. Ha ezt felemeli az állam, akkor ezek a számok még rosszabbak lesznek.

6 komment

Címkék: Közlekedés Autó Elektromos

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr8115268236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2019.10.30. 14:20:03

Azért ezt a "dízel gyakorlatot" gondold át városi környezetben, és egyből nem annyi a különbség.

...persze aki ma országútra, pályára villanyt vesz az még kissé túl "optimista".

Én speciel a mai technikai feltételek mellett a hibridre szavazok, mert az országúton is közel azonos a dízelével, viszont városban lazán veri azt fogyasztásban.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2019.10.30. 16:26:52

Ezek kombinált - erős Budapesti résszel - gyakorlati fogyasztás adatok egy VW Golf méretű autóra számolva. A hybrid szerintem is a legjobb.
A cikk lényege az, hogy az elektromos autó csak akkor éri meg, ha tölteni is tudod. Ha nem, akkor egy nagyon drága hobbi.

jaccso 2019.10.30. 20:31:21

Nem 42 körül jön ki egy kWh?
Mert az még -15%..

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2019.11.02. 21:14:29

@jaccso: 40 alatt. Régen néztem. Az otthoni töltés akkor még olcsóbb. A cikk lényegében nem változik, mert otthoni töltéssel eddig is megérte. Akkor nem éri meg, ha nem otthon töltöd.

Untermensch4 2020.01.06. 20:34:10

Voltak különféle és különféle részletességgel kalkulált cikkek itt is, most hirtelen ezt találtam:

kiszamolo.hu/vegyunk-most-elektromos-autot/

A dízelnél esetleg bezavarhat az üzemanyag árába hogy most év elejétől nagy szállítóhajóknál 3,5% helyett ha jól emlékszem 0,5% lehet az üzemanyaguk kéntartalma.
süti beállítások módosítása