Befektetés - A gyakorlat - 2014 vége

2014.12.03. 18:47 :: Dörnyei József

A US tőzsde befektetéseim a héten érték el a háromszoros értéket. 1999-ben kezdtem a befektetést, tehát majdnem pontosan 15 éve.

A kezdeti aktív időszak csak alacsony eredményt ért el, majd azt követően egy olyan stratégiára álltam át, ahol évente maximum 1-2 tranzakció jutott. Csak nagyon megbízható cégbe fektettem be. Minden cég, amibe befektettem, komoly osztalékot is fizetett.

Igazából eladni szinte soha nem adtam el, csak új részvényeket vettem az osztalékból.

Az eredmény részben adózott csak, az osztalék már adózott, de az árfolyamnyereség még nem.

Ha lineárisan számolom, akkor évente 13,3%-os volt az átlag portfólió értéknövekedés, kamatos kamattal számolva pedig 7,6%. Befektetőként ennek az utóbbinak van több értelme. Természetesen a befektetés értéke messze nem lineárisan emelkedett, hanem erősen hullámozva.

Ha a trend marad, akkor a négyszeres szorzóhoz már csak 4 évet kell várni. Az ötszörös szorzóhoz pedig csak 7 évet.

Ha még hagyom mondjuk 25 évig növekedni, akkor összesen az eredeti összeg 18,7-szeresét tudom majd felhasználni idős napjaimra. Ez akkor már egy tekintélyes összeg lesz és csak az osztalékából meg tudok majd élni egy hasonló szinten, mint most.

Persze be lehetett volna fektetni mnyp-be is. :-)

Szólj hozzá!

Címkék: Befektetés Nyugdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr926954979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása