A Magyarországi autópályákon a FIDESZ hatalomra jutása óta nem volt felújítás, az eredmény már erősen látszik.
Az autópályákat folyamatosan kell felújítani, mert kb. 15 év alatt elhasználódik a felső, már a nevében is erre utaló "kopó" réteg. Mivel nem szerencsés egy teljes autópályát végig lezárni, ezért minden évben fel kell újítani 100 km-ként 6,6km-t.
Az M1 autópálya 172 km, ezért évente 11,5 km szakaszt kellene rajta felújítani.
A FIDESZ előtt ez kb. meg is történt, minden nyáron szépen lezárták az utat és végrehajtották a felújítást.
Aztán 2011-ben már csak egy kirakat szakasz volt, pár km. 2012-ben pedig semmi.
Az eredmény nagyon látszik, hatalmas kátyúk alakulnak ki az útpályán.
Az M7-esen is sok helyen erősen ráz már az út, ott is elmaradtak a felújítások.
Eközben az autópályák felújítására szedett pénzből mellényzsebből lehetne fizetni a költségeket.
2011-ben 64 Mrd volt a bevétel az autópálya díjakból. Ebből kellett volna kb. összesen 90km szakaszt felújítani.
1 km autópálya felújítása (mindkét irányban) kb. 80M (nettó) Összesen a szükséges 90km költsége így 7,2Mrd/év.
Megértem én, hogy a 64Mrd/év árbevételre szüksége van a kormánynak. Nyilván a jelenlegi gazdasági helyzetben minden fillér számít, hiszen vágtat a Pannon Puma. De nem kellene elfelejteni, hogy mire szolgál ez a pénz. Nem szabadna mindet ellopni, legalább annyit hagyni kellene, hogy ne dögöljön éhen az aranytojást tojó tyúk...