Társadalom - Óraátállítás

2018.09.04. 08:32 :: Dörnyei József

Az óraátállítás eltörlését tervezi az EU. A téli nyári időszámítás szvsz. nem kapott semmilyen figyelmet a döntés előtt, nem volt társadalmi egyeztetés. Helyette volt egy internetes "szavazás", aminek az eredménye erősen kérdőjeles.

Magyarországon a téli időszámítás eltörlése azt jelentené, hogy decemberben és januárban, tehát egy elég hosszú időszakban a jelenlegi 7:30 helyett 8:30-kor kellne fel a nap és a jelenlegi 16:00 helyett 17:00-kor menne le.

Hozzá lehet szokni? Minden bizonnyal, Brüsszelben per pillanat rosszabb a helyzet, még a téli időszámítás eltörlése előtt is. Brüsszel nyugatabbra van, de ugyanabban az időzónában, mint Magyarország. Náluk decemberben és januárban most 8:45-kor kel a nap és 16:45-kor megy le. Ha a téli időszámítás eltörlésre kerül, akkor ez 9:45-re és 17:45-re tolódik.

Ha a nap korábban kel fel, az szvsz. jelentősen megkönnyíti az életet. Világosban könnyebb vezetni, közlekedni és dolgozni is. A kinti munkákat sötétben kifejezetten nehéz végezni. Pl. építőipar. Az élet ritmusa miatt nehéz megoldani azt, hogy a dolgozók jó része később kezdje meg a munkát.

Én 5+ éven keresztül ingáztam Németország és Magyarország között. Ott nem volt ekkora eltérés, mint Brusszelhez képest, mégis Németország télen jelentősen barátságtalanabb reggel, mint Magyarország, mert sötétebb van. 1 hét itthon és 1 hét ott számomra tökéletes összehasonlítási alapot biztosít. Jobb, ha korábban kel a nap az életritmusunkhoz képest.

Ezért azonban azt az árat kell fizetni, hogy évente 2-szer 1 nap "rossz". Szerintem 2 napot megéri beáldozni 60-80 napért. Szerintem nagy hiba lenne eltörölni a téli időszámítást.

68 komment

Címkék: Társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr2814221029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Günther von Kastenfrosch 2018.09.04. 16:12:25

Így, hogy 7:30-kor kel és 16:00-kor megy le, gyakorlatilag egész héten egyáltalán nem tudok napsütésben kültéren lenni, legfeljebb hétvégén. Ha 17 órakor menne le a nap, legalább elvi esélyem lenne, hogy hazafelé még dereng az ég alja ősszel/télen is. A du 4-ig tartó iskolai napköziről, különórákról nem is beszélve: nagyon nem mindegy, hogy a kisiskolások még világosban mennek-e haza vagy sem. Jómagam is kitöltöttem az EU kérdőívét, és bár senkivel sem beszéltem össze, mégis úgy voksoltam, ahogy a közel 5 millió ember mintegy 80%-a: a téli időszámítást kell eltörölni.

abcdedcba 2018.09.04. 16:15:45

nem kell eltörölni az óraátállítást és nincs probléma: télen hamarabb világosodik, nyáron tovább van világos

kommentes nikk 2018.09.04. 16:22:14

Ha már variálják, akkor maradjon a nyári és vesszen a téli. Télen tökmindegy, hogy sötétben vagy világosban érek a munkahelyre, mit számít, úgyis sötét szar depressziós hónapok. Cserébe legalább kicsit később sötétedne be, én fél ötig melózom, legalább nem töksötétben kéne indulnom. A nyári meg jó ahogy van, azt nem kéne piszkálni.

fifibá55 2018.09.04. 16:23:35

"nem volt társadalmi egyeztetés"
De igen, pont a poszter által valamiért megkérdőjelezett internetes szavazás.
Mivel a zóna keleti határán vagyunk, ésszerűbbnek tűnik a téli dőszámítás megtartása, erről, nemzeti hatáskör lévén, az illetékes jogalkotó határoz, ha aktuális lesz.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.09.04. 16:49:56

Az óraállítás előtti időszakban a mostani téli volt "az" időszámítás és senkinek nem volt vele semmi baja.
Az nagyon durva lenne, hogy télen a reggeli csúcsforgalom tök sötétben zajlana! Vajon hány álmos iskolást ütnének el az utakon?
Legyen a téli időszámítás!

mortirolo 2018.09.04. 16:51:21

@kommentes nikk: Télen tökmindegy, hogy sötétben vagy világosban érek a munkahelyre, mit számít, úgyis sötét szar depressziós hónapok

Szerintem egyáltalán nem mindegy, hogy pl. az iskolában az első órát még sötétben, kvázi hajnalban fogják megtartani. Teljesen életidegen kisgyerekeket az iskolapadba kényszeríteni, amikor a bioritmusa szerint még aludnia kellene. Biztos rendkívül hatékony lesz.

A munkahellyel én meg pont fordítva vagyok, este mindenképp sötétben járok haza, de így legalább majd már reggel is sötét lesz...pazar...

csúti csüngőhasú tolvaj 2018.09.04. 16:54:36

A tisztára mosott agyú eltörléspártiak elfelejtik, hogy ettől az "ablak" ugyanakkora marad.

Billy Hill 2018.09.04. 17:15:43

Ha viszont mindig a téli időszámítás lenne, akkor a nyár közepén 3:40-kor kelne a nap, az nagyon hasznos sokaknak...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.09.04. 17:15:58

@maxval balcán bircaman: Na, annak aztán tényleg semmi értelme nem lenne, borzalmas ötlet lenne.

Nyáron átállítás nélkül hajnali 4 előtt kelne a Nap május végétől augusztus elejéig. Ez kinek jó? Kb. senkinek. Semmi előnye nincs annak, hogy már iszonyatosan korán világos van.

Mi lenne a másik oldalon? Nem 20:45 felé menne le a Nap, hanem 19:45 felé. Ez kinek jó? Kb. senkinek. Az a 1+ óra nappali világosság iszonyatosan sokat számít a szabadidős tevékenységeknél.

Igazság szerint nyáron még az is beleférne, hogy kettő órával egyen odébb az idő. Akkor is 6 táján vagy előtt kelne a nap május vége-aug eleje között, de már előtte és utána is kb. 20 perccel már világos lenne.

Télen teljesen mindegy, hogy hogyan állítod, rohadt korán van sötét, ezért a normál maradhat.

meggyes alfonz 2018.09.04. 17:18:53

A blogger azt írta le, hogy mi lenne télen. De az év tavaszból, nyárból és őszből is áll.

Nagyon rühellném, ha a téli időszámítás rögzítése miatt nyáron már hajnali fél 5-kor világos lenne, és este 8-kor már sötét.

Nyári időszámítás fixálása esetén (egyébként a szélességi fok szerint ez lenne a normális) az év jelentős részében 7 óra előtt kelne a nap és 6 után alkonyodna. Magyarországon ez a normális, nem a téli időszámítás.

meggyes alfonz 2018.09.04. 17:20:49

@mortirolo: Na ezért is kellene az iskolákban 9-kor kezdeni, nem 8-kor.

efi 2018.09.04. 17:35:13

@Günther von Kastenfrosch:
Mert november-decemberben aztán nagyon sokat süt a nap délutánonként, kapálni kell a kertben, meg napozni, vagy mi dolgod van?
A sok tápos csakazért is okból szavazott az óraállítás ellen. Nem bírnak ki 1-2 napot sem utána. Ettől még persze simán elmennek nyaralni 1-2 zónával odébb, akkor nincs bajuk? A legszebb érv meg a nyugdíjasok szokott lenni, megviseli őket. Könyörgöm, micsoda? Akkor kel és fekszik, amikor csak akkor, tök mindegy mit mutat az óra. Akit ennyire zavar, az ne állítson órát sosem, hagyja a nyárin, télen meg örüljön hogy 1 órával később kell dolgoznia menni.

livengood 2018.09.04. 17:44:54

Szerintem a nyári időszámítás a jobb kompromisszum.
Ha az EU eltörli az óraátállítást, akkor nincs más választásunk, döntenünk kell. Szerintem jó lenne erre egy népszavazás. Ugyanis mindenkinek jó érvei lehetnek. A nyári mellett én azért szavaznék, mert télen délután egy óra világosságot kapnék amit szabadban tölthetnék a családommal. Hosszú évek óta, mire délután mindenki hazaér az iskolából, munkahelyéről már ép besötétedik. A gyerekeim sötétben indulnak iskolába és sötétben érnek haza hónapszám.

Egyébként a nyári időszámítás azért is lenne számunkra jobb, mert korrigálná a nyugathoz vonzódásunkból fakadó rossz időzóna választásunkat. racionalistapart.blog.hu/2017/10/29/magyarorszag_rossz_idozonaban_van_javasoljuk_a_gmt_2_zonahoz_valo_csatlakozast

XLI Lajos 2018.09.04. 17:56:03

@meggyes alfonz: Nagyon rühellném, ha a téli időszámítás rögzítése miatt

Nem létezik "téli időszámítás", azt úgy hívják időzóna.

SzabadSzellem 2018.09.04. 17:59:07

@csúti csüngőhasú tolvaj: Az nem mindegy, hogy az ébrenléted mekkora része esik egybe az "ablakkal". A jelenlegi életmódhoz jobban illeszkedik a mostani nyári időszámítás (leszámítva a hardcore földműveseket).

XLI Lajos 2018.09.04. 18:13:20

@meggyes alfonz: Nyári időszámítás fixálása esetén (egyébként a szélességi fok szerint ez lenne a normális)

Számoljunk kicsit:
dél GMT szerint = 0 fok
dél GMT+1 = 15 fok
dél GMT+2 = 30 fok
Magyarország közepe = 19,5 fok (Pusztavacs)

Akkor melyik is a normális?

Móg 2018.09.04. 18:23:42

Az a baj,hogy rendkivül földhözragadtak vagytok.Nem az órát kell állítgatni hanem a Napot.Szóljatok Viktornak.

2018.09.04. 18:24:02

Földrajzi helyzetünknél fogva jobb a nyári időszámítás ÉS a 9-17ig munkaidő, iskolaidő.

mortirolo 2018.09.04. 18:24:39

@meggyes alfonz: Így van, a nyári időszámítás esetén minimum ez lenne a normális. Legalábbis télen mindenképpen.

Az is igaz egyébként, hogy ha már választani kell a kettő közül, akkor inkább nyári, mert sok értelme valóban nincs, hogy hajnali 3-kor már pirkad. Alapvetően szerintem Mo-nak időzónát kellene váltania, mert a közép-európai idő keleti végén vagyunk, ami miatt nyáron itt kel a nap legkorábban (de minek), este viszont korán sötét van. De a téli 8:30-as napkelte is elég riasztó...

steery 2018.09.04. 18:36:36

Miután éveken át sulykolták belénk a médián keresztül, hogy milyen jó nekünk az óraátállítás (amiről tudtuk, hogy hazugság), most hirtelen pálfordulás történt. Ezentúl éveken át fogják sulykolni belénk, hogy milyen jó nekünk, hogy nincs már óraátállítás (amiről szintén tudjuk, hogy hazugság). Hisz minden csak attól függ, honnan nézzük. Én mindenesetre örülnék neki, ha nem állítgatnák össze-vissza az órákat és inkább alkalmazkodnánk a bolygó éghajlati viszonyaihoz. Nem mi mozgatjuk a Földet. Csak potyautasok vagyunk ezen az űrhajón.

XLI Lajos 2018.09.04. 18:59:27

@mortirolo: mert a közép-európai idő keleti végén vagyunk, ami miatt nyáron itt kel a nap legkorábban

Ugye te nem soproni vagy? (16,5 fok, GMT+1 +6 perc)
Esetleg szentgotthárdi? (16,25 fok, GMT+1 +5 perc)
Ha Záhonyban élsz akkor is (22,16 fok) GMT+1 +28 perc a fizikai időd. Hát nem tehetünk róla, hogy ilyen hatalmas nagy országban élünk és ilyen jól egyet tudunk érteni még ebben is :)

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2018.09.04. 19:04:57

A cikkben nem egyértelmű - az én véleményem az, hogy maradjon a téli-nyári időszámítás, tehát a váltás. Nekem még az is beleférne, hogy legyen még egy, mert nyáron lehetne egy még nyáribb is. Akkor a nap még úgy kellne fel, hogy mindenki világosban ébred, de nagyon sokáig fent lenne.

nyalógép 2018.09.04. 19:41:48

@Frady Endre: Jelentem nekem bajom volt a téli időszámítással és üdvözölném a nyárit.
A közlekedésre visszatérve aki reggel 6-ra vagy 7-re ment dolgozni és egy órával korábban indult, az eddig is álmosan sötétben ment dolgozni és mégsem történt semmiféle tömegbaleset.

gigabursch 2018.09.04. 19:50:19

Nem az órát kell átállítani, hanem a napi munka rendet.

Amadeus62 2018.09.04. 20:06:07

Teljesen fölösleges.

efi 2018.09.04. 20:07:06

Remélem jól meg lesz szopatva a népség és a nyakába varrják az eredetit, vagyis a télit. Na az lesz gáz 7 hónapon keresztül, de főleg májustól-augusztusig. Elég ha csak pár nagyágyú azt választja, akkor mindenek azt kell, mert szétesne különben az időzóna teljesen az EU-ban.

nem várt fordulat 2018.09.04. 20:07:08

en leszarom, csak valamelyik legyen. allitgatas utan 4-5 napig tiszta kaosz vagyok.

mj112 2018.09.04. 20:24:50

@meggyes alfonz: Unokahúgom elsős középiskolás, az agglomerációból jár be Budapestre, távolsági busszal. Szerdán és csütörtökön nyolc órája van, szerinted mikorra érne haza?

lobaszopiatej 2018.09.04. 20:34:38

Az óraátállítás az egy felesleges idiótizmus, színtiszta önátbaszás.
Aki akarja, csinálja magának.

Máttyáskirály 2018.09.04. 20:47:21

hüjebrüsszel......inkább a sziesztát vezessük be, oszt' akkor mindegy mi van, délben lehet napozni!

szepipiktor 2018.09.04. 20:57:18

Ezt egy mikroközözsség gerjeszti csupán, akik döntően nem gyári munkások, nem háromműszakban senyvedők, hanem az kényelmes széből, irodából az online térben létezők csupán.
Ott van a címlapon:
"Az Európai Unió lakosságának kevesebb mint egy százaléka, nagyjából 3,8 millió ember az 512 millióból arra szavazott, hogy el kellene törölni az évente kétszer esedékes óraátállítást."
Tehát 1 %, még kisebbségnek sem nevezhető halmaz miatt akarunk megint szopni.
Nem értem a hisztit sem, mert az egyik esetben plusz 1 órát pihenhetünk, mi és mit borít fel? A másiknál, a -1 óránál meg előkészülünk, hamarabb lefekszünk már szombaton, vasárnap egész nap pihi, így hétfőre mi a gond? És ez a kamugond jellemzően azoktól hallható, akik ha mennek is melózni, a 9-órás, sokszor kötetlen munkaidejű "bölcsész" halmaz és nem olyanoktól, akik mondjuk tényleg hajnalban kelnek.
És ma már nem kell állítgatni, hiszen talán egy mikró órája nem áll át önmagától...
Kamu, kamu és kamu...

lámalány 2018.09.04. 21:04:04

Én éltem a BENELUX államokban pár évet. Télen a legdurvább időszakban 8:30-kor még olyan sötét van, mint hajnali 2-kor. Brutális, hogy már beérsz a munkahelyedre, mire elkezd pirkadni. És sajnos nem csak december-januárban rossz a helyzet, hanem kb összesen 6 hónapig kell sötétben életet vernie magába az embernek, készülődni és megpróbálni valami minimális motivációt összekaparni reggel, hogy fel bírjon kelni a meleg, hívogató ágyból. Biztos vannak pacsirták, akiknek 4-kor kipattan a szemük ha kell, ha nem, de egy bagoly típusnak ez rettenetes tortúra.
Ehhez képest az évi kétszeri óraállítás kutyafüle, számomra nem is kérdés, hogy maradjon minden így, ahogy van, tökéletesen egyetértek a poszterrel.
Ha nagyon akarják akkor legyen inkább nyáron 4 előtt világos, ami nettó hülyeség, de ha már mindenáron el akarják törölni az óraállítást, akkor könyörgöm, könyörgöm, ne reggel legyen sötét.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 21:26:28

@Günther von Kastenfrosch: mi a faszt akarsz te munka után télen kültéren csinálni?!

kovi75 2018.09.04. 21:29:25

@fifibá55:
Az nem társadalmi egyeztetés, hogy kitesznek valahova egy szavazást, amit az emberek 99% nem töltött ki. Gyanítom, hogy még arról sem gondoskodtak, hogy egy ember csak egyszer töltse ki.
Egy normális társadalmi egyeztetés úgy néz ki, hogy bemutatják a váltás előnyeit/hátrányait. Tájékoztatják a népet, hogy mivel jár a váltás, például egy fél kilences napkelte. Majd lehetővé teszik, hogy minden embernek meglegyen a lehetősége, hogy egyszerűen szavazhasson. Engem érdekel a téma. A múlt heti bejelentés előtt egyetlen egy cikket sem olvastam a témában. A szavazásról hallottam, de nem tolták képembe a linket. Bármely weboldalra megyek, képembe nyomják, hogy fogadjam el az adatvédelmi szabályzatot, ami a jól tudom, engem nem igen kötelez semmire, mégis el kell fogadnom. (Ezt csak gondolom, mert egyszer sem olvastam még el.) De egy ilyen szerintem lényeges, a mindennapi ember számára jelentős kérdésben semmit sem kaptam.
Valószínűleg, ha veszem a fáradságot megtaláltam volna a szavazást, de gyanítom, hogy az emberek többségének arcába kell nyomni, különben nem szavaz.
Állítólag az óraátállítás megszüntetése végleges, mert az emberek egy százaléka erről döntött. (index.hu/techtud/2018/09/04/tudomanyosan_hulyeseg_az_eu_nyari_idoszamitasi_terve/) Persze, ha engem is zavarna az évenkénti két vasárnap, amikor később vagy korábban kell kelnem, én is vettem volna a fáradságot, hogy megkeressem a szavazást.
Az én álláspontom az, hogy az emberek 99%-a meg van elégedve a jelenlegi rendszerrel, és teljesen megfelel neki az téli/nyári időszámítás.
Természetesen túl fogom élni ezt az idióta változtatás. Azért remélem, a szakértelem győz és a téli időszámításnál maradunk. És kíváncsian várom a fanyalgókat, főleg azt az egy százalékot, akiket majd zavarni fog, hogy nyáron 4-kor már világos van, este meg egy órával korábban sötétedik.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 21:30:31

@SzabadSzellem: az életmódot kell az órához illeszteni, nem a Napot az életmódoz! úgysem lehet!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 21:32:34

@mortirolo: pontosan abban az időzónában vagyunk, amelyben földrajzilag helyünk van, te barom! A GMT+1 szabályosan 7,5 októl 22,5 fokig van. Magyarország majdnem egésze ebben van benne.

kovi75 2018.09.04. 21:43:21

@meggyes alfonz:
Kedves Alfonz!
Ezért van téli és nyári időszámítás. Nyáron 16 órát van nappal, télen 8-at. Ezt kell ráigazítani a napi életvitelre. Egy „normális” ember reggel elmegy dolgozni és ha csak nyolc órát van aznap világos, azt akkor szeretné. Kíváncsi vagyok decemberben mihez kezdesz a délutáni plusz egy órában, például a kertben? Felásod a fagyott talajt? Télen mindenki siet haza, aki meg nem annak meg tök mindegy, a kocsmában ülve, hogy kint milyen idő van.
Amit leírtál, hogy minek kellene lennie, az van most. Pontosan azért van óraátállítás, hogy az amit leírtál („az év jelentős részében 7 óra előtt kelne a nap”) az megvalósulhasson. Az óraátállítás eltörlésével, pont ez fog megszűnni.
Igen, tök jól hangzik, hogy évente kétszer nem kell óraátállítással szórakozni. Nem kell egy kicsit jobban figyelni, ha egyszer az évben egy vasárnapi nap időpontra mész valahova. Ezek szerint, te még a múlt században élsz, ahol nincsen okosóra, okostelefon, ami automatikusan átáll és figyelmeztet a találkozóra.

kacagány 2018.09.04. 21:43:28

@math0: Leszarom, hogy mi helyes földrajzilag. Mi már rég nem egy természeti nép vagyunk, aki nappal kel és nappal nyugszik. Vagy te nyáron 3:40-kor kelsz fel? Hagyjuk már ezt a süketelést, amikor nyilvánvaló, hogy a társsadalom döntő többsége sokkal többet van fenn 12 óra után, mint előtte!

Sequoyah 2018.09.04. 21:56:49

Utalom, hogy telen mar 4kor sotet van... Az a plusz egy ora aranyat erne. Ki az a barom aki a tel melle a nyari napsutest is el akarja venni, hogy nyaron is hamarabb legyen sotet? Hogy meg veletlenul se tudjak befejezni egy kis kerti munkat a sotetedes elott?

Az hogy reggel sotet van vagy vilagos, az senkit nem erdekel.

kovi75 2018.09.04. 21:57:40

@nyalógép:
Üdvözölheted a nyárit, de még nem dőlt el, hogy az lesz.
„..eddig is álmosan sötétben ment dolgozni és mégsem történt semmiféle tömegbaleset.”
A diákok többsége fél nyolc körül indult iskolába. Bizonyára örülni fognak, a korábbi kelésnek, és a sötétben iskolába járásnak.

kovi75 2018.09.04. 22:15:16

@Sequoyah:
Én, mint egy barom, megkérdezném tőled, hogy dolgozol-e, vagy csak éled a milliomosok mindennapi életet. Például délben kelsz-e fel. Mert akkor megértem miért sírsz, hogy télen (karácsony előtt néhány nappal) 4-kor már sötét van, és nem tudsz síelni a verőfényes téli napban.

Ha mégis hozzánk hasonló „normális” embercsoporthoz tartozol, akkor reggel időben felkelsz, elvégzed a dolgod (munkád) és utána azt csinálhatsz napfénynél, amit akarsz.
Egyébként milliomosoknak tudnék ajánlani a téli időszakra egy hosszabb téli vakációt egy trópusi országban.

És hidd el, van akit érdekel, hogy télen reggel is világos legyen. És ez biztos több, mint egy százalék.

fifibá55 2018.09.04. 22:22:05

@kovi75: A "társadalmi egyeztetés" ilyen témában felesleges és költséges bohóckodás, mert az emberek egyik részének tök mindegy, másik részének pedig mind eltérő a véleménye (lásd a kommenteket), azaz figyelmen kívül hagyható.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:27:32

@kacagány: én akkor kelek fel, amikor akarok. te nem? nem bírsz akkor felkelni, amikor jó?! idióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:30:04

@kacagány: neked miért vannak olyan ostoba berögződöttségeid, hogy X órakor kell felkelned, ahelyett, hogy akkor kelnél, amikor jó neked. ha napfelkeltekor fel akarsz kelni, mert úgy jó, akkor kelj fel! ha nem kelsz fel akkor, akkor ne nyávogj! ne az órára fogd, nem az óra hibája, hogy idióta vagy!

efi 2018.09.04. 22:47:35

Most akkor megint kevesebb mint 1%-nyi ember miatt kell változtatni? Nem arról volt szavazás, hogy még sehogy sincs, A legyen vagy B legyen, döntsön a többség ! Arról volt szavazás, hogy most A van, legyen-e B? Kevesebb mint 1% tartsa fontosnak, hogy hangoztassa, hogy igen, legyen B, a francért kell erre alapozni? Ez az eredmény pont, hogy status quo-t jelent.

kovi75 2018.09.04. 23:01:43

@fifibá55:

Szerintem ez nem igaz. Az emberek tájékoztatására bármilyen szavazás elött szükség van. Sajnos elég sok az egybites gondolkodású ember, aki például egy ilyen kérdésben is az első benyomása alapján tovább már nem is gondolkodik. „Ó, de jó, hogy nem kell az órát tekergetnem, akkor tuti az óraállítás eltörlésére szavazok, az már nem is érdekel, milyen más hatása van még ennek.” Aztán, majd amikor ténylegesen szembesül vele, ő lesz legjobban felháborodva, mert azt gondolta, hogy mostantól minden szép és jó lesz. Hát nem, mindennek van előnye és hátránya.

De azt azért remélem, nem gondolod, hogy az egy százalékos véleménynyilvánítás, egy eléggé megkérdőjelezhető gagyi internetes szavazással, a többség akaratát képezi. Mert ez durvább, mint a magyarországi érvénytelen migránsos, és a 40%-os 2/3-os magyarországi parlamenti népszavazás, ahol szintén a kisebbség akarata érvényesült a többséggel szemben.

Egyébként hol volt a szavazás? A facebook-on? Milyen módszerrel szűrték a dupla szavazatokat? Volt-e egyáltalán hitelesítve. És akinek nem volt lehetősége netes szavazáshoz, annak milyen felületet biztosítottak? Sok-sok kérdés.

Ennek a szavazásnak maximum arra szabadna elégnek lennie, hogy ez alapján kiírjanak egy EU-s népszavazást a témában. Ahhoz kell kb 1% aláírás, de ugyebár itt még hiteles aláírás sem volt.
Amúgy nem most lesz valamikor az EU-s parlamenti szavazás? Miért ne lehetne azzal együtt plusz egy kérdés.

Persze nem azt a kérdést kellene feltenni, hogy zavar-e az óracsavargatás. Mert bevallom én is lusta vagyok végig járni a lakást és órákat állítgatni, de tudom, hogy miért van, és mi lesz majd az óraállítás eltörlésével, legyen bármelyik opció is végül.

fifibá55 2018.09.04. 23:38:27

Az Unió honkapján bonyolították, bárki tudhatott róla és kitölthette a kérdőívet. Nem népszavazás volt, hanem vélemény kérdezés, nem kellett semmiféle titkosítás.
Mivel az embereket érdekelte a kérdés, a bizottság és a parlament majd eldönti - dönthet úgy is, hogy minden marad a régiben, nem kell tekintettel lennie a véleményekre. Persze ez nemigen tenne jót a megtépázot tekintélyének.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.09.05. 00:28:44

@kacagány: Valójában két óraátállítás igazítani a világosságot az életvitelhez. Egy márc végén és még egy május végén.

kovi75 2018.09.05. 06:00:57

fifibá55:

Tehát akkor nem volt semmi akadálya, hogy valaki akár ezerszer is szavazhasson.

Tehát akkor az embereket egy százalékban érdekelte az, hogy legyen változás.

Mivel Junker idiótán azt nyilatkozta, hogy az emberek változást akarnak, ez elég valószínűtlennek látszik.

Proud Mary 2018.09.05. 07:02:53

Én kitöltöttem a kérdőívet

kacagány 2018.09.05. 09:32:33

@math0: Látom, az idióta a kedvenc szavad, sebaj! Nagyobb baj veled, hogy nem vagy képes elképzelni, hogy az emberek többsége társadalomban él, amelyben olyan kötelezettségei is vannak, mint például reggel időben odaérni valahová. Nos, én éppen olyan munkát végzek, amely mellett akkor kelek, amikor csak akarok, de képzeld el, vannak ebben a koszos kis országban pár millióan, akiknek ez nem adatott meg. Ahhoz képest, hogy math a nicked, a logikus gondolkodás nem tűnik az erősségednek :)

mortirolo 2018.09.05. 09:43:00

@math0: "pontosan abban az időzónában vagyunk, amelyben földrajzilag helyünk van, te barom!"

Na akkor további sportsikereket és hasonlóan választékos, kulturált hozzászólásokat...

Untermensch4 2018.09.05. 10:24:09

@kovi75: " És akinek nem volt lehetősége netes szavazáshoz, annak milyen felületet biztosítottak?"

"Ezek szerint, te még a múlt században élsz, ahol nincsen okosóra, okostelefon, ami automatikusan átáll és figyelmeztet a találkozóra. "

Untermensch4 2018.09.05. 10:28:54

Hogy a jövőben senki ne maradjon le semmiről...
ec.europa.eu/info/consultations_hu

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2018.09.05. 12:28:49

@Untermensch4:
Kegyetlenül rossz minőségű oldal. A szűrés nem működik, lapozni úgy lehet, ha átírom a Page változót. (A gomb nem működik)
Tipikus EU...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.05. 18:06:07

@kacagány: "olyan kötelezettségei is vannak, mint például reggel időben odaérni valahová."

ebből a szempontból a jelenlegi rendszer a legjobb, te idióta.

és nem az idióta a kedvenc szavam, hanem tényleg az vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.05. 18:06:53

@mortirolo: ne szólj bele, ha nincs mondandód!

kacagány 2018.09.05. 18:22:35

@math0: Nekem mindegy, minek nevezel, amíg ennyire logikátlan balfasz vagy, addig úgyis csak röhögök rajtad! :D
Én biztosan nem állítottam, hogy a jelenlegi rendszert meg kellene változtatni. Csak arra reflektáltam, hogy nekünk nem GMT+1, hanem GMT+2 a jobb, ami egyébként a mostani nyári időszámítással a gyakorlatban meg is valósul.
Ha a stílusod engedné, talán lehetne normálisan is kommunikálni veled, mert az értelem csírája azért ott bűjkál az idehányt szavaid között, de így csak azt mutatod magadból, ami vagy: egy provokátor köcsög fasz!

Untermensch4 2018.09.05. 18:50:52

@Dörnyei József: Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb... :) jobb mintha olyan módon lenne hatékony a bürokrácia mint a szu-ban volt. :)

efi 2018.09.05. 21:17:33

@Dörnyei József:
De működik, csak várni kell a megnyomás után kb 3 mp-et és akkor lép. Persze, hogy minek vár...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.05. 21:51:23

@kacagány:

" Csak arra reflektáltam, hogy nekünk nem GMT+1, hanem GMT+2 a jobb"

faszt. nem világítottál rá semmire. egy érvet mondtál:

"vannak, mint például reggel időben odaérni valahová"

amivel pont pofán szartad magad, mert ez pont amellett érv, hogy nekünk a GMT+1 a jobb és a GMT+2 a rosszabb. ha ugyanis a GMT+2-be állunk át, akkor egy órával előre kéne állítani az órát. azaz, ha ma egyik nap mondjuk 7 órakor kel a nap, és neked 7-kor kell elindulnod, hogy 8-kor munkába érj, tehát szépen, világosban mész munkába, akkor a GMT+2-ben ugyanezen a napon sötétben mész munkába.

de ezt te nem fogod fel, mert te egy elmebeteg, idióta, húgyagyú barom vagy. a pofád viszont pont ugyanolyan nagy, mint amilyen hülye vagy.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2018.09.06. 13:06:25

@efi: Kb. 3 percet vártam... Nem működik. Google browser. Lehet, hogy 30 perc alatt váltana oldalt, de annyit senki sem vár.

zsoci 2018.09.09. 00:34:17

Szerintem ott hibás az okfejtés, hogy valóban reggel tovább lesz sötét, de az esti világos sokkal fontosabb. Borzalmasan depresszív, hogy már a munkaidő végére sötét van, int semmit sem lehet csinálni. Reggel nem is akarok, de délután igen.

eplethy 2018.10.29. 21:09:09

Aki nem bír ki 1-1 óra átállítást kétszer egy évben, az legyen szíves menjen műszakba dolgozni (lehetőleg 3 műszakosba). Ott meg lehet tapasztalni, milyen az amikor hetente változik a fekvés-kelés ideje. 1 órán ennyit vinnyogni...

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2019.01.07. 08:51:35

1. A tippem az, hogy nem fog semmi történni. Mert a változásokat nagyon nehéz keresztülvinni. Ráadásul sok országnak kellene egy véleményen lennie, ez lehetetlen.

2. A téli az eredeti. A sok hülye internetező "elgondolkodott": mi a jó? A tél vagy a nyár? Hát a nyááááááááár! Akkó legyen nyári időszámítás!

Szóval hagyjuk már az internetes szavazásokat. A sok hülye ne döntsön semmiről.

3. Régen a parasztok akkor keltek, mikor felkelt a nap. Tehát ott naponta volt "óraátállítás", de csak percenkénti. Most ez természetesen nem megvalósítható, ezért egyszer állítunk 1 órát. Ez egy elég jó közelítés. Azért az egy-két nap szenvedésért kár rinyálni, megéri, hogy utána egész évben szinkronizáltabban élhessünk.
süti beállítások módosítása