Elkészült az M0 Észak-Budai szakaszának a tervezete. Az új szakasz a 10-es utat köti majd össze a 11-es úttal.
A tervezet kifejezetten jóra sikerült.
A Megyeri hídról Buda felé lehajtva egy erős balkanyarral a hegy felé veszi az útját. A körforgalomba nem megy bele, az marad, ahogy most van. A 11-es út felett halad át. A hegynél bemegy az alagútba, ahonnan a következő csomópontig nem is jön ki.
Ezen a csomóponton nem növekszik jelentősen a zajszint.
A föld alól az Ürömi csomópontnál jön ki. A csomópont a Budakalászi útnál lesz Ürömtől északra rögtön a falu határában. A csomópont után rögtön újra alagútban folytatódik.
Ez egy igen rövid szakasz. Itt jelentősen meg fog növekedni a zajszint. A környékbelieknek mindenképpen ki kellene lobbiznia egy hatásos zajvédő falat vagy azt, hogy az M0 egyáltalán ne jöjjön fel a felszínre, hanem legyen az alagútban a csomópont.
A harmadik csomópont már a 10-es úton van rajta. Kb. félúton az Auchan és a Budapest tábla között.
Ide egy völgyhidat terveznek építeni, ami átmegy a 10-es út felett. Később a folytatás is alagútban lesz.
Itt a zajszint jelentősen nőni fog, mert a völgyhíd zajos. Lehet zajmentesre is építeni, a környékbelieknek ezt érdemes lesz kilobbizniuk. Itt szvsz. nem lehetséges az alagút kereszteződés a szintkülönbségek miatt.
A projektet várhatóan 100%-ban az EU fizeti majd ki, ahogy megszokott a FIDESZ érában.
A terv kifejezetten jó. A csomópontokban meg kell majd győzni a lakosokat, hogy a zajterhelés nem nő vagy kompenzációt fizetni.
A közlekedésnek és az egész környéknek jobb lesz. A forgalom nagy része terelődik át az M0-ra, ugyanennyivel kevesebb forgalom lesz a helyi településeken és Budapesten is.
A projekt nem fogja növelni a közlekedés szintjét. Eldugott országrészről van szó, ahol a helyieken kívül a kutya nem jár. Nem kell attól tartani, hogy hirtelen megnövekedne az autók/teherautók száma az M0 bővítése miatt.
A projekt sajnos csak 2017-ben indul a tervek szerint. Addig maradnak a jelenlegi áldatlan állapotok.