Közlekedés - M7 olcsó 3 sávosítása Budapest - Siófok között

2019.07.16. 12:06 :: Dörnyei József

Valakinek eszébe jutott egy olcsó megoldás a nyári Budapest - Siófok hétvégi közlekedési problémára. A problémát az okozza, hogy a nyári hétvégéken igen sok Budapesti lakos autóba ül és az M7-esen le szeretne menni a Balatonhoz.

A szálláshelyek jóval drágábbak, mint az üzemanyag költség, ezért jellemzően sokan este hazamennek és másnap újra le.

A Budapesti autóvezetők Budapesti módon vezetnek és a többség így vezet az autópályán is. Az autópályán a Budapesti vezetési stílus életveszélyes, mert a megszokott 50 v. alacsonyabb. sebesség helyett 130-140-es sebességgel hajtják végre azokat a manővereket, amiket általában 50 körül szoktak. 130-140 között nagyon sokkal máshogy reagál az autó, valamint ha baleset van, akkor súlyos v. halálos a következmény, nem pedig még egy horpadás. A Budapesti sofőrök többségének nincsen autópálya gyakorlata. (Youtube-on már látta. :-)

A következmény az, hogy minden hétvégén több súlyos v. nem annyira súlyos baleset történik az amúgyis túlterhelt autópályán.

Elvileg lehetőség lenne 3 sávosra bővíteni az M7 Budapest-Siófok szakaszát, de ez a szakasz nem hétvégi napokon nincsen túlterhelve. Erős rajta a forgalom általában, de nem veszélyes, simán lehet 130-140 között haladni.

Az olcsó verzió a leálló sávok használatának ideiglenes engedélyezése.

Ez megoldaná a problémát kb. 10% v. kevesebb költséggel. Nem ingyen...

Amire szükség van:

- Le és felhajtók 3 sávosra bővítése. A le és felhajtók a leállósávot használják, tehát ha azt akarjuk ideiglenesen használni, akkor itt ki kell építeni a teljes 3 sávot. Ez szerencsére olcsón megoldható és rövid szakaszokról beszélünk.

- Ha nincsen leállósáv, akkor a maximális sebességet 100-ra (90-re) kell csökkenteni. Ehhez telepíteni kell sebesség jelző kijelzőket, amiket egy gombnyomással át lehet állítani. Itt lehet jelezni azt is, hogy szabad használni a leállósávot.

- Telepíteni kell több sebességmérőt is, mert a Budapesti sofőrök a normál autópályán is összetörik magukat, ez pedig nem a normál autópálya lesz. Fontos, hogy a többség betartsa a 100-at.

Ha ezt megvalósítják, akkor az M7 kb. elbírja a hétvégi forgalmat. A 100-as korlátozás miatt sokkal kevesebb baleset lesz. Normál hétvégén dugómentesen 100 körüli tempóban lehet lejutni a Balatonhoz.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr1214951872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2019.07.28. 16:39:29

"A Budapesti autóvezetők Budapesti módon vezetnek és a többség így vezet az autópályán is."

Olcsóbb lenne a szakaszos bekamerázáson alapuló átlagsebesség-mérés. A 130-as átlag meghaladását pedig (nem 10%-os hanem nulla tűrésezéssel) kizárólag letöltendővel büntetni.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2019.08.01. 12:34:51

@Untermensch4:
Kicsit erős. 30+-ra lehetne adni mondjuk alkalmanként fokozódó fogház büntetést:
- Első - 2 hét felfüggesztett 1 évre
- Második - 4 hét felfüggesztett 2 évre
- Harmadik - 4 hét és az egész letöltendő házi őrizetben (összesen 10 hét)
- Negyedik - 4 hét és letöltendő fogházban
- stb. stb.

Untermensch4 2019.08.04. 19:07:50

@Dörnyei József: Akkor már inkább 21.századi módra. Abban kb egyetértünk hogy egy darabig lehessen "gyűjteni" a gyorshajtásból a felfüggesztetteket, sztem sokkal viccesebb lenne utána bokára hegesztett nyomkövetős hónapokat-éveket osztani amelyekre egyszerűen el van tiltva a beteg a nagy sebességtől. Ha a lábperec gps 65km/h feletti sebességet mér és nem mentőautóban akkor jöhet a bezárás. Azért 65 mert így még mehet autópályán és a jogerős büntetés miatt nem indokolatlan a lassúsága :)
süti beállítások módosítása