Megint be akarja valaki záratni a Déli pályaudvart. Pár napja volt egy baleset, ami miatt nem működik a Déli, rengeteg problémát okozva az utazóknak. Készítettem egy összeállítást, hogy mit is jelentene, ha bezárnák.
A Déli pályaudvar egy meg nem ismételhető történelmi örökség, amit sok emberke meg akar semmisíteni. Számomra rejtély, hogy miért, itt most lehet valami gazdasági érdek a háttérben, korrupció, de lehet sima épületes baromság is.
A Déli pályaudvar forgalma napi 22K utas volt 2011-ben, azóta szvsz. jelentősen nőtt, ahogy elszegényedett a lakosság és egyre kevésbé lehetséges parkolni Budapesten.
Már nagyon régóta próbálja bezáratni a mindenkori kormányzat a Déli pályaudvart. Emiatt sok vonat, amit egyébként logikusan onnan kellene indítani, mégsem onnan indul. Fúrják rendesen már legalább egy évtizede.
A Déli helyett a Keleti pályaudvar az egyetlen lehetséges új Déli. A kettő között kb. 30 perces utazási idő van BKV-val.
A vonat 7 perc alatt teszi meg ezt a távot, tehát a 22K utas naponta elveszít 2x23 percet, ami 46 perc, háromnegyed óra. Ez sok idő, nagyon sok elpocsékolni.
Ha bezárás helyett onnan is indulna gyorsvonat pl. Nyugat és Dél-Magyarországra, akkor azoknak lenne utazó közönsége. A Délibe ugyanis kb. 10 perccel hamarabb beérkezik az utas, mintha pl. a Keletibe menne. 10 perc megint nem tűnik soknak és aki Pestre megy, annak nem is érné meg, de aki Budára megy, annak szvsz. megérné mindenképpen, mert először is 10 perccel hamarabb ért be, másodszor Buda központjába érkezett és nem Pest központjába.
A Déli pályaudvar per pillanat költség a MÁV számára, de ennek nem kellene így lennie. Napi 22K utas akkora kereskedelmi értékkel bír, hogy a pályaudvart simán fel lehetne újítani és át lehetne alakítani a magántőke bevonásával. A legegyszerűbb a jelenlegi állomás rész fölé felhúzni egy bevásárlóközpontot. Ez lenne a második legforgalmasabb a Westend után. Mivel eddig még autóval is be lehet közlekedni, ezért parkolóházat is érdemes lenne a bevásárlóközpontba építeni, tehát nem csak a 22K utas, hanem mindenki számára elérhető lenne.
Magyarországon 2010 óta folyamatosan elszegényedik a lakosság és egyre többen kényszerülnek tömegközlekedést választani, ami vidékre vagy vidékről értelemszerűen a vonat. A vidéki pályaudvarok környékét ellepték a parkoló autók, amire 2010 előtt nem volt példa. Mivel gazdasági növekedésre nem igazán lehet számítani, ezért a folyamat folytatódni fog és a vasutat egyre többen fogják használni.
Összesítve bűn lenne a Déli pályaudvar bezárása.