Közlekedés - Lesz Budapest matrica is

2015.01.05. 09:37 :: Dörnyei József

FIDESZ-es, de nem kormánykörökből származik az információ, hogy lesz Budapest matrica. Az ára még a levegőben lóg, de vannak sejtéseim.

Köztudott, hogy az 4-es metró támogatásáért cserébe Budapestnek be kell vezetnie valamilyen közlekedési környezetvédelmi díjat. Erre még az MSZP-SZDSZ korban kitalálták a "dugódíjat" - ami úgy xar, ahogy van - nem meglepő módon, akkoriban nem sok értelmeset alkottak, beleértve például magát a 4-es metrót...

A mostani, Budapest matrica ötlet egy fényévvel jobb.

Elsősorban sokkal olcsóbb, mint a dugódíj lett volna. Sokkal kevesebbe kerül mind a bevezetése, mind a működtetése.

Az ára még a levegőben lóg, de amit tudok az az, hogy egy matrica ára kb. 5K lesz. A kérdés az, hogy az 5K mennyi időre szól.

Szerintem lehet 1 hónap, 2 hónap, 3 hónap, 6 hónap vagy 12 hónap.

A legolcsóbb nyilván a 12 hónap lenne, de szvsz. ennél drágább lesz.

Nagyon remélem, hogy nem 1 v. 2 hónap lesz, hanem legalább 3 hónap.

Ha 3 hónap lenne, akkor az évi 20K költség lenne egy Budapestinek és annak, aki rendszeresen bejár.

Meglátjuk.

Lehet, hogy valami értelmes is kisül a mostani megyematrica káoszból... Az MSZP-SZDSZ által vizionált dugódíjnál mindenképpen jobb lenne egy Budapest matrica.

4 komment

Címkék: Budapest Közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr267043143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

weasel 2015.01.06. 10:05:22

Milyen lesz a Budapest-matrica? Mire jogosít majd fel? Miben fog különbözni a dugódíjtól? Tudnál írni pár részletet?

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2015.01.06. 11:53:10

@weasel:
A dugódíjnak a lényege egy napijegy lett volna, ami kb. 1000Ft/nap. Ez kevesebb, mint az 5K, de a rendszeres használóknak nagyon sokkal drágább.

A Budapest matrica pont úgy működik majd, mint az autópálya matrica, tehát lehet vele használni Budapest minden közútját.

Az 5K költséghatékony díj. Egy tranzakció ára szvsz. fix, bár nem tudom biztosan. Ha fix az ár, akkor jobban megéri több pénzt beszedni egyszerre, mint kevesebbet többször.

gombosg 2015.01.06. 17:05:00

@Dörnyei József:
A dugódíj arról szól, hogy a belvárosban ne legyen sok autó, mert a) zajos b) büdös c) egészségtelen. Ehhez a) elkerülőkre b) normális és megfizethető P+R rendszerre van szükség.

A Budapest matrica max. arra volna jó, hogy a kormány tovább tömje a zsebét, az autósok meg fellélegezhetnek, hogy "nem lesz dugódíj", de egyébként semmi nem változna.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2015.01.06. 18:48:36

@gombosg:
Ezt a célt már megoldották a gazdaság szétverésével és a parkolóhelyek fizetőssé tételével.

A Budapest matrica az átmenő forgalmat nullázná le.

Az összesített hatás szvsz. kielégítő lenne.
süti beállítások módosítása