A szabályt mindenki ismeri, nem szabad ráfutni az előttünk haladó autóra.
Régebben számomra a szabályt az indokolta, hogy ha valaki elvéti a fékezést, akkor balesetet okozhat. De nem ez a szabály elsődleges indoka.
Az indokot Németországban fedezték fel egy szerencsétlen baleset kivizsgálása során.
A baleset ráfutás miatt keletkezett. A ráfutó autó nem találta el az előtte haladót, csak megijesztette. A vezető - egy fiatal anyuka - lerántotta az autót az autópályáról, ahol egy fának ütközött és mindenki meghalt az autóban.
Ezután a Németek - mivel Németek - elindítottak egy kutatást, hogy miért történt a dolog.
A kutatás eredménye az, hogy a nők - csak a nők - hajlamosak rángatni a kormányt pánikhelyzetben. Ez vonatkozik a nők több, mint 50%-ára. A pontos számot nem ismerem. A férfiakat nem érinti ez, náluk az arány néhány százalék.
Tehát ha valaki ráfut nagy sebességgel az előtte haladóra, akkor csak ezzel balesetet okozhat. Németországban az ilyen balesetek felelőseit ugyanúgy elítélik és ugyanannyi évre, mint akiknél volt csattanás is. A pénzbüntetés is elég magas ilyen esetekben.
A szabályos távolság Németországban a kmh-ban mért sebesség fele méterben. Tehát 130 kmh sebességnél 65m a minimális követési távolság. Érdekes kérdés, hogy ezt hogyan méri ki az ember, amikor vezet...