A céges autó piac elsö ránézésre furcsa jelenségeket produkál. A cégek közel 20%-al több autót vettek év eleje óta az idén, mint tavaly. Eközben a céges autók száma csökkent.
A magyarázat természetesen az adótörvények változásában keresendö.
A KKV cégekböl drágábban és bonyolultabban lehet kivenni pénzt, valamint a vagyonosodási vizsgálatok is új eröre kaptak.
Eközben a KKV cégek nyereségadója lecsökkent 10%-ra.
A következmény az lett, hogy sok KKV-ben elkezdett felhalmozódni komoly profit.
Ezen a profiton a KKV cégek egy része céges autót vett. Ez okozza a 20%-al megnövekedett céges új autó eladásokat. Ezek az autók jellemzöen a felsö szegmens autói, tehát pl. BMW X6 és hasonlók.
A cégautó adó is jelentösen megnött.
Ez a fent megnevezett réteget teljesen hidegen hagyja, mert az ÉCS és fenntartási költségek jóval magasabbak, mint a cégautó adó.
A nagy cégeknél az alkalmazottak autóira viszont jelentösen megnövekedett a cégautóadó. Ezeknél a cégeknél sok alkalmazottnál már nem érte meg a cégautó, hanem elvették az alkalmazottól. Nem mindenkitöl, de sokaktól.
A gyengébben muzsikáló KKV cégeknél, ahol a cégautó a "tragacs" megfelelöje, jobban megérte a cégautót visszaadni a tulajnak. Akkor nem kell fizetni utána az adót. Ezeknél ÉCS jellemzöen vagy már nincsen vagy kevesebb, mint a cégautó adó.
Ez magyarázza a "furcsa" jelenséget.
Link