2 héttel ezelött egy hölgy elaludt a volánnál és összetolt 4 másik autót a piros lámpánál Németországban. Az én autóm kapta az elsö ütést. Mind az eleje, mint a hátulja összetört. A balesetben nem sérült meg senki, a rendörség elöször ezt ellenörizte, majd letakarítottak minket az útról, majd ellenörizték a hölgy KGFB-jét. A baleset kapott egy számot, ami belekerült egy Német számítógépes rendszerbe. Erröl minden résztvevö kapott egy nyomtatványt és elhajtott. Már aki tudott, a hölgy autóját vontatták, kb. fél méterrel rövidebb lett az orra.
A nyomtatvánnyal el kellett hajtani a legközelebbi szervízbe, amire kaptam egy külön engedélyt a helyi rendörségtöl. Erre azért volt szükség, mert a rendszámtábla a szélvédö alatt lapult. A szervízben azonnal hívtak egy kárfelméröt, aki 15 percen belül megjelent és alaposan felmérte a károkat, mindent lejegyzetelt és lefotózott, az autót is megbontotta pár helyen, hogy lássa, mi a helyzet. Felmérte az autó új értékét, kiszámolta a javítás költségét. Az autót használatra alkalmasnak minösítette, majd elhajtott. A szervíztöl kaptam idöpontot és én is elhajtottam.
A szervíz a megbeszélt idöpontra beszerzett egy csereautót és elkezdte a kocsi javítását. A kocsi jobb lett, mint a baleset elött, pl. a már laza motortartó bakokat is kicserélték.
A csereautó napi ~€100 volt, kb. 1 hétig volt nálam, ergó az €700. A kárfelmérö díja €550. A javítás €5500.
Nekem ebböl semmit sem kellett kifizetnem. Az egészet a szervíz + a biztosító fizette úgy, hogy nekem az egy fillérembe nem került.
Valahogy így kellene kinéznie a KGFB-nek a gyakorlatban, mindenhol...
A javítás költségét nem a szervíz állapítja meg, hanem a kárfelmérö által begyüjtött adatok alapján egy számítógépes rendszer. Ott fel van sorolva, hogy minek mi a költsége és a szervíz azt számlázhatja ki. A rendszer persze úgy van beárazva, hogy a szervíznek megérje.
A nyom