Budapest közlekedését én a következöképpen alakítanám át, megvalósíthatóság és fontossági sorrendben. Az elsö az, hogy a közösségi közlekedés bár fontos, de nem ez a jövö. A jövö az egyéni v. a kiscsoportos közlekedésé egy akkora városban, amekkora Budapest. A második pont az, hogy a felszíni autóközlekedés extrém módon egészségkárosító hatású. Budapesten 2000 óta magasabb a légzöszervi megbetegedések aránya, mint anno a Csernobili atomerömü felrobbanása után volt...
Elsö körben befejezném az M4-t. Aztán használhatóvá tenném, ami azt jelentené, hogy kivinném mindkét oldalát a külsö kerületek felé egy olyan pontig, ahova tudok egy nagy parkolót építeni.
Ugyanzezt megtenném az M2 és M3 metróval is.
Ezzel megszürtük a Budapestre bejövö autóforgalmat, aki akar és akinek kényelmes, metróra szállhat.
Ezután elkezdeném a Budapesti autóforgalom felszín alá vezetését.
Elsöként a Pesti rakpartot építeném át egy két szintes, szintenként 4-6 sávos (4 haladó + 2 kanyarodó) felszín alatti városi autópályává. Ezzel párhuzamosan végig felszín alatti parkolókat építenék a teljes nyomvonalon kb. 500 m távolságig. Ez a "Pesti rakpart" autópálya kimenne az M0-ig mind északon, mind délen.
Amint elkészült, megtenném ugyanezt a Budai oldalon.
Ezzel megint nagyon megszürtük az autó forgalmat, a felszíni közlekedés és ezzel a légszennyezés sokat csökkent.
Ezután jön a nagy falat, a Hungária körút, végig a Lágymányi hídnál kezdve Pesten felfelé haladva. A közlekedést ez fogja a legjobban zavarni, de remélhetöleg a fenti két projekt már elviselhetövé teszi. A Hungária körút alá elkészül az M00, a Budapest Ring. Itt lehet szerintem 2 szinten szintenként 10 sáv is.
Majd az egyes autópályák bekötése következik a Budapest Ringbe, a föld alatt. Itt már nem biztos, hogy kell a 2 szint, de lehet, hogy igen.
A projektek végére Budapest egy élhetö város lesz, minimális autóforgalommal, a lakói átlag 5 évvel tovább élhetnek, mint ma.