Közlekedés - Az első autó megosztó Budapesten

2018.01.31. 10:07 :: Dörnyei József

Elindult a MOL limo Budapesten. Ez egy autó megosztó szolgáltatás, tudomásom szerint az első Budapesten.

A szolgáltalás segítségével autót bérelhetünk nagyon rövid időre. Pl. ha el akarunk menni valahova, ami olyan távolságra van, ahova már egyébként taxi-t hívnánk. A díjazása perc alapú, most 33Ft/perc, de normál díj 66 - 77 Ft/perc. Egy átlagos 10 perces út ára 660-770 Ft, ami versenyképes már 1 személy esetén a BKV-val, több személy esetén pedig olcsóbb.

10 kerületben lehet felvenni és letenni az autót, de kis is lehet menni a körzetből, csak a végén vissza kell vinni a körzetbe az autót. A parkolás a 10 kerületen belül ingyenes. Az autót bárhova le lehet tenni, ahol szabályosan lehet parkolni. Összesen 300 VW Up autóból áll a flotta. Ebből 100 elektromos autó és 200 benzines (v. diesel, nem tudom). Az elektromos autók töltöttségi szintjét mutatja az app., tehát ha valaki messzebbre menne, akkor nem választ 10%-os töltöttségű szintűt.

Tervbe van véve a bővítés Ferihegy felé. Ha ez megvalósul, akkor 30 perces menetidővel számolva 2310Ft egy út Ferihegyre. Taxival ugyanez 6000Ft körül van. A MOL Limo nem fog átverni sem és mindig ad számlát...

Off: A google-al felesleges taxit keresni. Megpróbáltam "Taxi Budapest", majd "Taxi Cég Budapest" és 10 oldalon keresztül adott ki minden szemetet, de egyetlen taxis céget sem. A startlap.hu oldalon érdemes bármit keresni, ami Magyarországon van. A google csak olyan céget talál meg, ami fizet neki reklámot. Ami nem fizet, az az életben nem jelenik meg egy keresésben. Ez olyan szinten így van, hogy mára a google teljesen használhatatlan lett, mint kereső. Ugyanúgy soha nem jelenik meg egy cég ami nem fizet a google-nek más országban sem. Németországban próbáltam keresni egy redönyős céget vele és soha nem találta meg valahogy... Végülis egy helyi német keresővel találtam meg. vagy kitaláltam a címét a neve alapján - nem emlékszem már, hogy hogyan lett meg végülis, de nem a google-al.

A flotta központja a MOL leendő központja mellett, a Lágymányosi híd Budai hídfőjénél van. Ott per pillanat mindig van autó. A 300 autó egyébként szét van szórva a kerületekben. 300 autó nem ad jó lefedést. Ha beindul a szolgáltatás, akkor sokkal több kell majd. Jelenleg a legközelebbi nem lesz nagyon közel. A visszaút pedig nem mindig kényelmes. Van lehetőség a kocsit "letenni" és egy alacsony 15Ft/perc várakozási díjat fizetni, amivel biztosított, hogy ott lesz az autó, amikor vissza akarunk menni. De ez nem ingyen van és hosszabb várakozásnál nem is éri meg.

A MOL Limo már most is nagyon jó, de igazán majd akkor lesz jó, ha még több autó lesz az utakon és mindenhol lesz egy elérhető távolságban.

Az app, ami kezeli az utat igen fejlett, nekem nagyon tetszik.

Érdekes kérdést vet fel, hogy megéri-e a MOL Limo a MOL-nak. Ha tényleg elterjed a szolgáltatás, akkor a MOL üzemanyag árbevétele csökkenni fog. De lesz egy új "lába", a nagyvárosi közlekedés. Szerintem megéri nekik. Mivel ők az elsők, ezért ha nagyok lesznek, akkor igen nehéz lesz egy másik cégnek kitolni őket a piacról.

Ahogy én bővíteném a rendszert: Tennék fontosabb helyekre, pl. bevásárló központ, kórház, önkormányzati hivatal, egyetem, stb., stb. néhány MOL Limo autó parkolót, ahova tennék 1 db autót, ha éppen nincsen v. ha valaki "hív" egyet. Ezzel sokkal barátságosabb lenne a rendszer és szvsz. többen használnák.

6 komment

Címkék: Közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr8113619468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nns 2018.01.31. 17:21:18

A MOL nem az első. 2016-ban indult hasonló szolgáltatás tisztán elektromos autókkal. www.greengo.hu

Robur 2018.02.01. 02:14:56

De ugyebár itt mindig kell egy sofőr. Ha többen használják és több helyre mennek az hogy van?

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2018.02.01. 07:40:19

@Robur:
A bérlő a felelős, tehát aki fizeti a cehhet.
Társaságban lehet passzolni a kocsit, az első bérlővel elmennek A-ba, ahol az első kicsekkolja az autót, amit aztán rögtön lefoglal a második utas. Ha nem elég gyors, akkor befoglalja valaki más. Persze aki éppen ott van, annak jóval nagyobb az esélye. :-)

Robur 2018.02.01. 15:17:28

@Dörnyei József: Arra gondoltam, hogy mint az Übernél leintek egy "taxit" aki visz x kilométert. A fenti esetben aki beszáll, szintén becsekkol és a kicsekkolásig felesbe megy a számla. Pl. beszállok körút elején a végén meg ki.

abcdedcba 2018.04.13. 13:16:47

miért tartod megosztónak az első budapesti autót?
süti beállítások módosítása