Autópálya - Nincsen felújítás

2013.04.02. 17:23 :: Dörnyei József

A Magyarországi autópályákon a FIDESZ hatalomra jutása óta nem volt felújítás, az eredmény már erősen látszik.

Az autópályákat folyamatosan kell felújítani, mert kb. 15 év alatt elhasználódik a felső, már a nevében is erre utaló "kopó" réteg. Mivel nem szerencsés egy teljes autópályát végig lezárni, ezért minden évben fel kell újítani 100 km-ként 6,6km-t.

Az M1 autópálya 172 km, ezért évente 11,5 km szakaszt kellene rajta felújítani.

A FIDESZ előtt ez kb. meg is történt, minden nyáron szépen lezárták az utat és végrehajtották a felújítást.

Aztán 2011-ben már csak egy kirakat szakasz volt, pár km. 2012-ben pedig semmi.

Az eredmény nagyon látszik, hatalmas kátyúk alakulnak ki az útpályán.

Az M7-esen is sok helyen erősen ráz már az út, ott is elmaradtak a felújítások.

Eközben az autópályák felújítására szedett pénzből mellényzsebből lehetne fizetni a költségeket.

2011-ben 64 Mrd volt a bevétel az autópálya díjakból. Ebből kellett volna kb. összesen 90km szakaszt felújítani.

1 km autópálya felújítása (mindkét irányban) kb. 80M (nettó) Összesen a szükséges 90km költsége így 7,2Mrd/év.

Megértem én, hogy a 64Mrd/év árbevételre szüksége van a kormánynak. Nyilván a jelenlegi gazdasági helyzetben minden fillér számít, hiszen vágtat a Pannon Puma. De nem kellene elfelejteni, hogy mire szolgál ez a pénz. Nem szabadna mindet ellopni, legalább annyit hagyni kellene, hogy ne dögöljön éhen az aranytojást tojó tyúk...

1 komment

Címkék: Közlekedés Költségvetés Autópálya

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr645189141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

savrola 2013.04.02. 18:19:44

Azért az is megérne egy misét, hogy a nagy autópálya, gyorsforgalmi út építések és felújítások közepette (emútnyócév) mennyi aszfaltot loptak szét. Ott van az M2-es. 2006-ban volt asszem felújítva Vác és Parassapuszta között, de már 2 év múlva tankcsapdányi méretű kráterek keletkeztek, amik azóta is évről évre. Ha jól emlékszem a vadiúj M6-os is tele volt úthibákkal (az alagutakról és hidakról már nem is beszélve). Ettől persze még a felújításoknak nem kellene elmaradniuk. Sőt!
süti beállítások módosítása