EU - A BrExit után rögtön

2016.06.27. 16:11 :: Dörnyei József

Nagy Brittannia úgy döntött, hogy elég volt az EU-ból. A következmények most alakulnak. Egyelőre semmi komoly nem történt, a piacok igen gyorsan megnyugodtak. A kilépés folyamata 2 év, a hatások elhúzódnak.

Első körben meg kell jegyezni, hogy jelenlegi kormány mindent megtett azért, hogy a népszavazás eredménye a bentmaradás legyen és racionálisan egy megismételt népszavazás eredménye nem lenne ilyen szoros.

A népszavazást a EB közepére időzítették, ezzel pár millió Nagy Britannia polgárt kiszedtek a szavazók közül. Ezért vannak azok a nyilvánvaló eltérések, amiket az egyszeri újságírók is megtaláltak. Ezek az eltérések a hiányzó szavazók miatt vannak, akik a szavazás időpontjában Franciaországban voltak, szavazóképtelen állapotban. (Részegen vagy másnaposan)

Ha megismétlik a népszavazást, akkor ezek a milliók otthon lesznek és a kilépésre szavaznak. A fociszurkolók túlnyomó többsége kilépés párti.

A demokráciában jól megszokott az ilyen csalás. A US-ben gyakori. Például ha arról írnak ki népszavazást, hogy a helyi állami alkalmazottaknak adjanak-e fizetés emelést, akkor azt szerda délelőtt 10-től 11-re szokásos kiírni. Minden állami alkalmazott szabadságot kap arra az időre, bezár minden hivatal. A nem állami dolgozók többsége nem tud elszabadulni 1 órára szavazni. Az eredmény egy sikeres "demokratikus" szavazás. :-) Nagy Britanniában is ez történt, csak nem jött be, mert még ezzel a módszerrel sem volt elég szavazó a bentmaradáshoz.

Az EU felső vezetése nem tartja magát hibásnak a történtekért. Sőt, most sürgetik GB-t, hogy olyan gyorsan húzzon el, ahogy csak tud. Az teljesen várható volt, hogy Junkers v. Merkel nem felelős semmiért, ezért sem. A politikájukon nem fognak változtatni akármi is történik. GB kilépésének siettetése azért fontos nekik, mert azért ők is tudják, hogy mindenki pontosan tisztában van azzal, hogy Merkel és Junkers miatt lép ki GB az EU-ból, ezért egészen a folyamat végéig csökken a támogatottságuk.

A GB-n belüli várható változások megérnek egy külön cikket, erről most nem írok.

A kérdés az, hogy az EU szétesése folytatódni fog-e vagy nem. A válasz az, hogy biztosan. A valódi kérdés az, hogy ki lesz a következő. Ausztriában a jelenleg kormányzó új vezető valószínűleg nem fog engedni egy népszavazást, ezért ott nem várható változás, legalábbis a közeljövőben. Csehország és Dánia között kell keresni a következő kilépőt Görögország szvsz. nem esélyes, mert függ az EU kegyelmétől. Mindenesetre a folyamat nem áll le, amikorra GB valóban elhagyja az EU-t, addigra már egy másik tagország bejelenti, hogy ő is távozik.

Magyarországnak szerintem fel kellene készülnie egy "Post-EU" létre. Pl. már most érdemes lenne megegyezni egy mini-schengen zónáról a Visegrádi országokkal, belevonva Ausztriát is. Hatalmas előny lenne. Az Euró-t szvsz. határozatlan időre el kell felejteni. Most annak jó, akinek nincsen Eurója. Szlovákia lesz a kínban, ha kilép az EU-ból, mert ki kell lépni az Euró zónából is. Németországot nem szabad meghívni, mert Németország bombázta szét az EU-t. Sajnos a Németekkel valami nagyon nincsen rendben, mindent tönkretesznek, amihez hozzányúlnak. Különös érzékkel választanak meg újra és újra alkalmatlan idióta diktátorokat főnöknek

Magyarország esetleg kialakíthatna egy Euró konverziós zónát, csak nem Euróval, hanem monjuk "Credit" nevű pénzzel. Vagy "Gold forint" pénzzel, mindegy. Ez még egy hatalmas versenyelőny lenne az érintett országoknak. Ahogy megszűnik az Euró, a tőke ebbe menekülne át.

33 komment

Címkék: EU

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr868848164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vírusbácsi 2016.06.27. 20:41:48

A fociszurkolók túlnyomó többsége kilépéspárti???? Mert? Honnan? Miért?
Többmillió szurkoló volt Franciaországban. Talán inkább több tízezer.

Gyurcsany F. 2016.06.27. 20:52:37

A naci fasiszta miniszterelnok uldozte ki az Angolokat az EU-bol. Mindenrol a fasiszta Orban tehet.

Pandaci 2016.06.27. 21:19:33

Alkkor nem a sváb ribanc ugye baromarcú?

na4 2016.06.27. 22:51:25

Az első dominó eldőlt. AdiEU EU.

Bogyó 2 2016.06.27. 22:53:46

Te jó ég, micsoda egy gyerekes, komolytalan(tipikusan a demagógia áldozatának tűnő) és hazugságokkal telített írás!

Még "a demokráciában jól megszokott az ilyen csalás. " kijelentés is biztosítékkiverő hazugság, na de a sztori, ami szerint "szokás" napi egy órányi népszavazás munkaidőben, ekkorra szabadságadás az állami alkalmazottaknak, ráadásul az állami alkalmazottak fizetésemeléséről,ez az aminél kiderül, hogy valami egészen szánalmas erőlködés és hazugság az egész. Ilyesmiről ugyanis nem szoktak rendezni népszavazást és az is nevetséges elképzelés, hogy az állami vezetés pont az általa fizetett alkalmazottak fizetéskiadása miatt törné magát tisztességtelenül. Kedves cikkíró, az államok nem így működnek, a szakszervezetek pont a vezetéssel alkudoznak, harcolnak az alkalmazottak fizetéséről.A végén az elmélkedés a zónáról meg a kijelentés a német "diktátorokról" szintén nem vehető komolyan. Ehhez csak annyit, diktátorokat ne ott keress, ahol működik a hatalomváltás, és nem ugyanaz az ország első embere hosszú éveken át, és ahol az uralkodó hatalom leváltására nincs reális esély.

paráznabillegető 2016.06.27. 23:00:49

micsoda hülyeséggyűjtemény.
az eddigi legszarabb.
bravó! :)

Kovi1970 2016.06.27. 23:48:12

Mérhetetlenül gagyi cikk, elég ciki hogy címoldalra került.

Az a fajta wishfoul thinking, amikor a szerző kitalál magának valami marhaségot és mindent arra próbál felfűzni. Az EB-sérvelése után kb be is lehet fejezni...

Hány éves egyáltalán a szerző?

Sajnos ez annyira jellemző manapság, tények és valóság mellőzése, úgysem lesz semmi baj ha hülyülünk egy kicsit.

Na igen, a britek épp most tanulják meg hogy lehet következménye...

Egy kis alapvető olvasmány a szerzőnek index.hu/velemeny/2016/06/24/elkezdodott_az_emberi_hulyeseg_uj_korszaka/

Ne nézzen körbe, róla szól...

Pop40 2016.06.28. 01:35:10

Ennél ostobább cikket a brexittel kapcsolatban még nem olvastam.
Ezt már csak megfejeli a posztoló helyesírása és fogalmazása. (illetve ezek hiánya.)

Pár megjegyzés, mert a poszt igazából tényleg szót sem érdemelne:

"a piacok igen gyorsan megnyugodtak."

Aha, meg. A font meg a tőzsdék estek egy csekély 10%-ot 2 nap alatt. De jó pár brit bank részvényét fel kellett függeszteni, mert értékének több, mint ötödét elvesztette 1 nap alatt.
Tényleg, abszolút nyugodt minden.

"Ezek az eltérések a hiányzó szavazók miatt vannak, akik a szavazás időpontjában Franciaországban voltak"

Kedves poszter, ugyan nézd már meg, mielőtt hülyeségeket irkálsz, hogy korosztályok szerint hányan szavaztak a kilépésre. Segítek: a brexitet a vidéki, 65 év fölötti angolok szavazták meg, mindenki más a maradásra szavazott, pláne a fiatalok.
Ezen semmit nem változtatna, ha odarángatnál még pár részeg focihuligánt, bár a felvetést se értem: pár ezer részeg focihuligántól kéne függővé tenni 1-1 népszavazás kiírását?
Tényleg, milyen pofátlanság népszavazást kiírni olyankor, mikor ezek épp részegen fetrengenek valahol. :D

"Most annak jó, akinek nincsen Eurója. "

Na ne mondd, kiscsillag.
Szerintem meg annak jó, akinek van. :D

Lehetne még taglalni, de minek.
Úgy néz ki, az Index már tényleg minden szemetet címlapra tesz.

BiG74 Bodri 2016.06.28. 01:55:11

Csatlakoznék az előttem megszólaltakhoz, ez az iromány egy tizenéves színvonalát súrolja, alulról. INDEX mit csináltok?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.28. 05:34:06

Mo-nak intenzifikálnia kell az antibrüsszelita harcot, kilépés nélkül. Óvatosnak kell lenni, mert Satana Martkell ultraliberális fűrer most meg fogja próbálni Kelet-Európa csatolását a Negyedik Birodalomhoz.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.28. 05:36:13

@Pop40:

Az esés mesterséges, dühös spekulánsok machinációja. mme kell figyelni rá. Drpgoznak a liberális spekulánsok egy kicsit, lenyugszanak, s visszamegy a font.

A háttérhatalom kénytelen lesz beletörődni az angol nép hatalmas győzelmében.

Jarnyn 2016.06.28. 05:49:29

@BircaHang Média szerkesztősége:

Az angol nép melyik részének győzelmében, a nyugdíjasok legyőzték a fiatalokat, szal most hurrá?

7tom 2016.06.28. 06:23:27

Semmi komoly,az angol font két nap alatt 12%-ot esett, de semmi komoly.

jandera 2016.06.28. 07:17:55

Ennél szemetebb, hazugabb cikket ritkán olvasni. Legalább 80% tömény hazugság!
INDEX! Ezt megjelentetni.....

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.28. 08:00:57

@Jarnyn:

A többség dönt, nem?

Amikor a nyugdíjasok masszívan ballibek voltak, akkor ugye nem panaszkodtál?

Netuddki. 2016.06.28. 08:02:20

Émelyítően tömény, hazug, tolvaj fideszes agitációs propaganda bejegyzés.

Kivlov 2016.06.28. 08:17:49

Nekem ez (egyelőre) egy kicsit hasonlít a maszop 2/3-os 2010es zakójához.
Ők is csak marakodtak, néztek hülyén, okoltak mindent, mindenkit. De a mai napig nem gondolkoztak el rajta, hogy miért kapták azt a sallert és hogy mit kellene másképp csinálni.
EU részben detto ugyanez. Már marakodnak, hogy majd a pénzügyi központ hol legyen, zavarnák ki UK-t minél hamarabb, közben meg néznek bambán, hogy "ez tényleg igaz?".
Ahelyett, hogy elgondkodnának, hogy miért merül fel egyáltalán egy ilyen kérdés egy fejlett tagországban, vagy akárnelyik másikban.
A jelenlegi EU semmi más, mint a németek-.franciák legális zsarológépe. Ha valaki más véleményen van, mint ők, azonnal pénzcsap elzárással, meg egyéb szankciókkal fenyítik be. Pedig az átlagember számára az EU kb. annyit ér, hogy nem kell útlevél meg vízum, ha utazol. Semmi több. (Most abban ne menjünk bele, hogy pl nálunk mi lenne EU támogatások nélkül.)

NagyVonalakban 2016.06.28. 08:22:42

Ez a cikk elrettentésnek lett betéve...de egyébként egy demokráciában a hülyèknek is jár a nyílvánosság....

bekerült 2016.06.28. 09:54:26

Igen ! Folytatódni fog a "széthullás" !

Hulljon a férgese !

Akik maradnak, azok meg jól járnak !

Azért el lehetne gondolkozni azon, hogy miért a Német gazdaság a legerősebb az EU-ban és nekik miért éri meg a bevándorlók befogadása ?

Persze ezt nehéz megérteni és ezért minden marhaságot illik kitalálni magyarázatképpen .
Mindent, csak a valóságot ne !

Még a végén kiderülne, hogy mi vagyunk az ostobák !

Pop40 2016.06.28. 16:17:28

@BircaHang Média szerkesztősége:

Most komolyan, viccen kívül: te szedsz vagy szívsz valamit?

Pop40 2016.06.28. 16:23:06

@Jarnyn:

Abba a győzelembe, hogy búcsút inthetnek egy 450 milliós piacnak (vagy csak jó nagy lóvé kifizetése után férnek majd hozzá) az egész ország tiszta káosz, s jó eséllyel elveszítik Skóciát, meg É-Írországot is.
Emellett kimaradnak az uniós döntéshozatalból, London meg elköszönhet a vezető pénzügyi központ szerepkörétől.
Bár lehet, h ők is csatlakoznak az eu-hoz, az egészen különleges lenne, Anglia lenne az első ország a világon, akit még a saját fővárosa is faképnél hagyott :D

Hát, ha ez a győzelem, én részemről inkább a vereséget kérem. :DD

Pop40 2016.06.28. 16:24:59

@7tom:

Így van, semmi komoly :-)

Amíg nem 1:1-ben váltják a fontot magyar forintra, addig tulajdonképp nincs is itt semmi gond :D

Pop40 2016.06.28. 16:35:48

@Kivlov:

"De a mai napig nem gondolkoztak el rajta, hogy miért kapták azt a sallert és hogy mit kellene másképp csinálni."

Az eu egy 450 milliós piac. Uk egy 65 milliós piac (és akkor jóindulatúan megelőlegezem, hogy nem esnek szét.)

Szóval akkor ki is kapta azt a sallert?

És akkor még a kettővel ezelőtti kommentben felsorolt "járulékos" károkról nem is beszéltem.
Mit gondolsz, ha Londonból világgá megy a bankok meg szolgáltató cégek csak 10-20-30%-a, és átmegy mondjuk Frankfurtba, vagy Párizsba, az kinek lesz saller? Az eu-nak?

Az eu csak jól járt, megszabadult egy örökké kekeckedő tagtól, ráadásul innentől kezdve az Orbán-fajsúlyú kötekedő senkiket egy mozdulat lesz leszerelni azzal, hogy ha nem tetszik az eu, mehetsz az angolok után, senki nem kényszerít, hogy itt maradj.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.28. 16:37:12

@Pop40:

Még kávét se szoktam inni. Antialkoholista és nemdohányzó ember vagyok.

Pop40 2016.06.28. 16:57:30

@BircaHang Média szerkesztősége:

Pedig a saját érdekedben reméltem, hogy igen lesz a válasz.

Itt van a "sikered" hatása:

index.hu/kulfold/2016/06/28/brexit_hatasai_kaosz/
index.hu/tech/2016/06/28/london_nem_lesz_tobbe_startupkozpont/

Hatalmas győzelem, mi?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.28. 18:05:15

@Pop40:

Komolytalan. ezek direkt csinált dolgok. Majd megunjék a spekulénsok és vége lesz.

Pop40 2016.06.28. 19:08:56

@BircaHang Média szerkesztősége:

Igen, egy londoni startupközpont az olyan direkt csinált dolog :D

Abban az egyben igazad van, hogy vége lesz.
Jó eséllyel Nagy-Britanniával együtt.

savrola 2016.06.28. 19:30:33

"A népszavazást a EB közepére időzítették, ezzel pár millió Nagy Britannia polgárt kiszedtek a szavazók közül. (...) Ha megismétlik a népszavazást, akkor ezek a milliók otthon lesznek és a kilépésre szavaznak. A fociszurkolók túlnyomó többsége kilépés párti."
Az EB-n max. 100 ezer brit volt. Olyan felmérés gyanítom, hogy nem is létezik, hogy a szurkolók nagy része kilépés párti, csak hasra ütésre mondta be a szerző. Vagy olyan prekoncepciók alapján, hogy a nézők nagy része pont olyan, mint a tévében látott hőzöngő huligánok: szélsőségesen nacionalista, vagy anarchista. Egyik sem túl megalapozott... Pláne, hogy a briteknél az emberek jelentős része egyébként is szereti a focit, meglehetősen fanatikus módon. Ergo a foci szurkolók véleménye akár lenyomata is lehetne a szavazásnak, ami azt mutatja, hogy kis híján 50-50% a megoszlás. Tehát, akik kint voltak az EB-n, azok nagyjából úgy szavaztak volna, mint az otthon maradók. Mivel ez a szám valóban csak néhány tízezer, max. százezer, a a különbség a szavazatokban viszont 1,3 millió, így az egész fejtegetés inkább demagóg bullshitelés, mint komoly elemzés.

Kivlov 2016.06.29. 08:17:21

@Pop40:
Ahah.
nagyon jól járt az EU, ha elindítja a dominót.
Mindenhol megerősödnek az EU-ellenesek, akár az EU parlamentben is. A döntéseket egyre nehezebb lesz átvinni.
65milliós piac ne számít az EU-nak? dehogynem. Egy 10 milliós magyar piac is számít, mert ide is lehet hozni a német szemétből. hagyjad már.
A sallert a kamuunió kapta, a látszatközösség, amiből soha nem lesz semmi...

Pop40 2016.06.29. 10:46:44

@Kivlov:

Az eu-elleneseknek addig jár a pofájuk, amíg a britek szét nem esnek darabokra, és ki nem kapnak egy masszív recessziót. Ha utána még majd vissza is könyörgik magukat, az már csak a hab lesz a tortán.

Nem az volt a kérdés, hogy számít e az eunak a 65 millás piac, hanem az, hogy melyikük jár rosszabbul: a 450 millás piac, ha nem fér hozzá a 65 milláshoz, vagy fordítva.

Ja, az eu az kurva nagy sallert kapott.
De miért is?
Igaz, hogy sok sebből vérzik az eu mostanság, de azzal, hogy néhány értelmi fogyatékos feltüzelt pár féleszű brit nyugdíjast, azzal baromira nem az euval basztak ki.
De semmi gond, Nagy-Britannia helyett megkapják majd Kis-Britanniát. :D

Kivlov 2016.06.29. 11:39:11

@Pop40:
mindenki rosszul jár(t). egymásra licitálni ebben a kérdésben felesleges.
Az EU meg elgondolkodhat a miérten.

Pop40 2016.06.30. 13:56:33

@Kivlov: Változatlanul nem látom, mivel árthatna ez az eunak.

A brexit-pártiak ígérgetései sorra dőlnek meg (pár nap után!)
farage most már hajlandó befizetni is az uniós kasszába :D

Lassan miniszterelnököt se találnak, most épp a hülye Boris nyilatkozta, hogy nem vállalja.

Ebből az lesz, hogy szégyenszemre megkapják ugyanazt, amit eddig (a piachoz való hozzáférésért cserébe be kell fizetniük + garantálniuk kell az eus állampolgárok szabad beáramlását) viszont az eus döntéshozatalból kimaradnak, kapnak egy szép recessziót, London szerepe csökken, és egy rakás cég világgá megy. Sőt, esélyes, hogy szét is esnek, ha Skócia leválik.

Hogy is szól a klasszikus?
Ezt elkúrták. Nem kicsit. Nagyon. :-)

Kivlov 2016.06.30. 14:16:38

@Pop40:
Mivel? Te magad írtad, hogy 65 milliós piac!
A sok londoni központú cég "dolgait" elhozni onnan, egy csomó közvetett költséggel fog járni.
Körülményes lesz a kereskedelem, az adatok védelme. Ez mind, mind sok felesleges járulákos költség.
Arról nem beszélve, hogy a britek nettó befizetők voltak...

El bizony. mint qrcsi. mai napig sz*pja ő is. Pedig már 10-12 éve. :D
süti beállítások módosítása