A Microsoft kiadta a Visual Studio ingyenes - Community (VSC) verzióját. Eddig ilyen nem nagyon volt, nagyot változtat a dolgokon. Egy kis US repülőgépgyár kijött egy dízel motoros kis repülőgéppel.
A Microsoftnál eddig is voltak akciószerűen ingyenes fejlesztési eszközök, de nem állandóan és nem minden platformra. Ezek az ingyenes eszközök eddig limitálva voltak valakikre, pl. csak diákok, csak kisiskolások, csak tanárok, stb.
Most bárki használhatja a VSC-t.
Az eddigi MS eszközökkel eddig jellemzően csak Windows alá lehetett fejleszteni, bár voltak kivételek. Az új VSC már Windows, Linux és Apple OS X alatt is működik.
Ezzel jelentősen megkönnyítik azoknak a fejlesztőknek a dolgát, akik egy Software-t több platformra is ki szeretnének adni.
A VSC egy igazi fordulópontot fog jelenteni a Software fejlesztésben. Kinyit egy csomó olyan ajtót, ami eddig zárva volt.
A dízeles repülőgép azért hír, mert ez a második a világon - tudomásommal - ami rögtön megvásárolható lesz dízel motorral.
A dízel motor az utóbbi kb. 2 évtizedben fejlődött fel arra a színvonalra, hogy már alkalmas repülőgép motornak. A korábbi dízel motorok nem voltak elég jók.
Egy repülőgép motornak könnyűnek (teljesítményhez képest) és megbízhatónak kell lennie. Ebből a dízel csak a megbízhatót teljesítette.
Mára a turbódízel motorok már eléggé nagy teljesítményűek a súlyukhoz viszonyítva.
A jelentősége a hírnek az, hogy a dízelmotoros repülőgép ára lényegesen alacsonyabb lesz, mint a benzinesé és még nagyon sokkal alacsonyabb a jet motorosénál. A dízel karbantartása lényegesen alacsonyabb a benzinesénél és a töredéke a jet motorosénak.
Maga az üzemanyag is sokkal olcsóbb és sokkal könnyebben elérhető. Dízel mindenhol van, még Afrikában is.
Egyelőre még ugyanúgy gyerekcipőben jár a repülőgép dízelmotor, mint kb. 10 éve az autó dízelmotor. Szerte a világban azonban szinte minden kisebb cég azon dolgozik, hogy ő legyen az úttörő. A nagyok félnek a US igazságszolgáltatástól és nem mernek ebbe a fejlesztésbe belevágni.
Amint elterjed a dízel repülőgépmotor, a kisgépes repülés megfizethetővé válik és szvsz. el is terjed - legalábbis a felső középosztály meg fogja tudni engedni magának. Pl. ha a gép ára 10M környéke lesz annyi karbantartási költséggel, mint ami egy 10M autónak van.