Gazdaság - Munkahelyek száma (Nívó blog alapján)

2014.04.27. 14:03 :: Dörnyei József

A Nívó blog elkészített egy összesítést a 2010 -> 2014 közötti munkahely változás számokról. A bejegyzést mindenképpen érdemes elolvasni.

A számok így néznek ki (forrás Nívó blog)

A számok KSH adatokon alapulnak.

Ami a bejegyzésben még szerepel, de az ábrán nem az az, hogy a dolgozók száma időközben jelentősen megnőtt, 2010-ben még 4 217K volt, addig 2014-ben már 4 448M, a különbség 231K.

Ki is ez az 231K? Hirtelen ennyi ember elkezdett volna dolgozni? Nem...

Ez a 231K eddig fekete munkás volt, nem volt bejelentve, de dolgozott valahol. Ez a 231K munkahely azonban vagy megszűnt vagy kifehéredett.

Ha ezt levonjuk a 184K új versenypiaci munkahely számából, akkor kijön, hogy a versenypiacon nem keletkezett, hanem megszűnt 47K munkahely.

A közszférában is megszűnt 34K munkahely.

Nem véletlen, hogy a dolgozók tömegesen menekülnek kifelé. A KSH méri azokat, akik nem költöztek ki véglegesen, de azok, akik tényleg kimenekültek, nem szerepelnek semmilyen statisztikában.

Szó sincsen átütő gazdasági sikerről...

Csak azért nincsen Magyarországon sok száz K-val több munkanélküli, mert a dolgozók kimenekültek külföldre dolgozni. Magyarország is csak azért él még úgy, ahogy, mert a kimenekültek egy része még hazautalja a keresete egy részét, esetleg nagyobbik felét.

A FIDESZ továbbra sem ért a gazdasághoz, amit ezen a téren művelnek, az kritikán aluli. Sajnos a gazdaság soha nem tartozott a FIDESZ céljai közé, ugye az munkás és még focizni sem lehet vele. :-)

39 komment

Címkék: Gazdaság Munkahely Kimenekülés

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr626092550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robur 2014.04.28. 11:04:43

Ez a nívó egy elég fidesz s*ggnyaló blog. De a hozzászólások között találtam egy érdekeset:
"a statisztikában ma már foglalkoztatottnak minősül a fizetés nélküli önkéntes munkás, a külföldön dolgozó "Orbán-emigráns", a szakmai gyakorlatát teljesítő tanuló és diákmunkás, a havi 1-2 napot dolgozó közfoglalkoztatott, de még "a trafikmutyi óta cigarettát csempésző feketemunkás" is."

Forrást sajnos nem találtam. De ha ezeket is beleszámolják a foglakoztatottak körébe az nagyon durva csalás.

bankvezér 2014.04.28. 12:51:17

@Robur:
"De ha ezeket is beleszámolják a foglakoztatottak körébe az nagyon durva csalás."

Márpedig csalnak a statisztikával. Legalább úgy, mint amikor a Fidesz a szavazatok 44,4 százalékával 2/3-ot ért el .
Szóval aki a statisztika készítésének havában legalább egy napot dolgozott, az már nem számít munkanélkülinek, a statisztika szerint!

bankvezér 2014.04.28. 13:00:12

"Szó sincsen átütő gazdasági sikerről..."

Teljesen egyetértek. Éppen ellenkezőleg, súlyos bajok vannak, és előre szólok , hogy várhatóan még súlyosabbak lesznek .

salv 2014.04.28. 14:07:16

"azok, akik tényleg kimenekültek, nem szerepelnek semmilyen statisztikában."

Explicit modon nem, de implicit modon igen. Ket munkaerostatisztika van, a foglalkoztatasi es az intezmenyi. Az elsonel megkeresnek x cimet, es megkerdezik, hogy az adott heten az adott cimen elok kozul ki dolgozott. A masiknal a legalabb 5 fot foglalkoztato cegek kotelezoen adatot szolgaltatnak. A ket statisztika az utobbi evekben meglehetosen eltero adatokat mutat. A foglalkoztatasi statisztika szerint folyamatosan no a foglalkoztatottsag (meg recesszios evben is, ami nonszensz) - ez a statisztika szerepel a gyozelmi jelentesekben. Az intezmenyi statisztika szerint kevesebben dolgoznak, mint a kormanyvaltaskor (2012 elejen volt egy nagy eses, azota joreszt stagnalt, tavaly osz ota lassan emelkedik) - errol melyen hallgatnak.

A kuldfoldon dolgozok ketfelekeppen jelenhetnek meg az elso, foglalkoztatasi statisztikaban: 1. az itthon elo hozzatartozojukat keresik meg az adatfelvevok, aki mondja, hogy az adott csaladtag kulfoldon dolgozik. Ekkor o megjelenik a statisztikaban, mint munkahellyel rendelkezo (ez a blogbejegyzesben szereplo adat). 2. Viszont implicite megjelenik a hatasa annak is, akinek nincs itthon allando lakcime. Ot ugyanis nem tudjak megkeresni az adatfelvevok, igy nem mondhatja azt, hogy nem dolgozik itthon, a statisztikai eredmenyeket viszont ra is kivetitik (mintha itthon elne, csak nem szerepelne a statisztikai adatfelvetelben). Tehat a foglalkoztatottsagi statisztika szerint a kulfoldon dolgozo, magyarorszagi lakhellyel nem rendelkezo egyeneknek is ugyanannyi szazaleka dolgozik (itthon), mint a Magyarorszagon eloknek. Ami nyilvan nem igaz. Jeleztem ezt a problemat a ksh-nak is, a fuluk botjat sem mozgattak. Pedig volt mar, hogy mas ugyben reagaltak: egyszer egy nyilvanvaloan teves adat szerepelt az oldalukon, irtam nekik, javitottak is; egy masik alkalommal kertem, hogy tegyenek elerhetove bizonyos regebbi (2010 elotti) statisztikakat. Tobb levelvaltas es hosszas kinlodas utan a 2010-est kozzetettek, a korabbiakrol azt irtak, hogy azok mar nincsenek meg (!), nezzem meg a nem reszletes statisztikakat. Letezik meg egy orszag, ahol ilyesmi megtortenhet? Egy masik bosszanto szokasuk, hogy az idosoros adatokat reviziokor felulirjak (az MNB is ezt teszi), igy a gyanutlan polgar eszre sem veszi, hogy pl. az utobbi evekben rendszeresen lefele korrigaljak az eves nominalis GDP adatokat, 500-600 milliard forinttal (hogy lehet ekkorat tevedni?), ami miatt az MNB adossagrata-adatai is utolag folyamatosan mennek felfele. Osszehasonlitaskeppen: az USA statisztikai adatai evtizedekre visszamenoleg elerhetok, es az osszes verzio megvan, nem irjak felul oket.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.04.28. 14:15:13

@Robur:
Churchill óta tudjuk, hogy csak annak a statisztikának hihetsz, amit te magad hamisítottál. :-)

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.04.28. 14:16:51

@bankvezér:
Szerintem most egy kicsit jobb lesz. Nem tudom, meddig, de nem fog süllyedni a hajó 1-2 évig. Ennek világgazdasági okai vannak.

Aztán sajnos, ha nem változik semmi, folytatjuk a lefelé ívelö pályánkat.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.04.28. 14:18:20

@salv:
Ennyire részletesen nem ismerem a KSH módszereit, soha nem dolgoztam ott. Azt már én is tapasztalom, hogy az adatok már nagyon régóta erösen "tévednek". Kb. GYF választási évétöl. Szerintem akkor elkezdték ezt és azóta mindenki csinálja.

bankvezér 2014.04.28. 15:22:46

"Ritkán járok piacra, de ha már ott vagyok körülnézek. Szeretek a falvédőárusok között sétálgatni. Legutóbb két falvédőn akadt meg a szemem .
Az egyik falvédő közepén Orbán Viktor áll, kézcsókra nyújtja a bal kezét, az előtte térdelő férfi megcsókolja, és azt mondja, - szeretnék a barátod lenni keresztapa. A férfi mögött óriási tömeg várakozik, hogy sorra kerüljön. Közben Orbán Viktor jobb kezével átad azoknak, akik bal kezét már megcsókolták, egy lapátot, vagy kapát, amivel az illetők máris beállnak az út menti árkot takarítók közé.
A falvédő bal alsó sarkán a debreceni tudományegyetem épülete látható, ahonnan sorban jönnek ki a végzett diplomások, majd felülnek a Wizzair légitársaság Debrecenből közvetlenül Londonba repülő járatára és megérkeznek Londonba, ahol a Tesco áruházban árufeltöltőként állnak munkába.
A falvédő jobb alsó sarkán egy tágas istállóban a kecskefejést a gyakorlatban oktatja Pintér Sanyi bácsi. Áhítattal figyelő tanulók veszik körül. A legodafigyelőbb tanulóknak Sanyi bácsi a saját könyvét dedikálja. A könyv címe, – Hogyan éljünk meg havi 47 ezer forintból, ha van egy kecskénk is? (A könyv kiadását a magyar elmeorvosok támogatták.)
A falvédő felirata : "Orbán Viktor munkahelyeket teremt"
Aztán láttam még egy másik falvédőt is. A falvédő közepén Orbán Viktor látható, amint a TV-ben, a nézők szemébe hazudik.
Tőle jobbra a háttérben, a Központi Statisztikai Hivatal épülete áll . Az épületen belül egy nagyobb irodában végsőkig elcsigázott, a teljes kimerülésbe hajszolt hivatalnokok a statisztikai értékelési szempontokat igyekeznek úgy módosítani, hogy Magyarország pénzügyi-gazdasági állapotáról éppen a valós helyzettel ellentétes képet kapjunk. (A kimerültség oka, hogy már évek óta erőn felül kénytelenek ezt a munkát végezni.) A hivatalnokok időnként kimennek a wc-re, és vért pisálnak.
A falvédő felirata: Magyarország jobban teljesít…
Most nem tudom eldönteni melyik falvédőt vegyem. Tulajdonképpen egyik sem tetszik. Azt hiszem várok még, biztosan lesz később másféle is."

bankar.blog.hirszerzo.hu/2013/07/14/ujabb-politikai-falvedok/

zigi. 2014.04.28. 15:46:34

Totál hülyeség amit írsz, olvasd el még egyszer a bejegyzést!
4,217-4,448 mfő az aktívak száma, a foglalkoztatottak 3,719-4,078 mfő
Le kell vonni foglalkoztatottak számából a közszféra -bele értve a közmunkásokat- a nonprofit szervezeteknél dolgozók, továbbá a külföldön dolgozó lakcímmel rendelkezők számát így megkapjuk a versenyszféra teljes létszámát.
Az eredmény: 190-200ezer növekedés 2010márciushoz képest.
Amiben hibás a Nívó blog adata az közszféra és a közmunkások létszámának változása, de a lényegen nem változtat.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.04.28. 16:02:48

@zigi.:
Szerintem kevered a dolgokat, olvasd el mégegyszer mindkettö bejegyzést és a kommenteket is itt.

zigi. 2014.04.28. 16:19:11

2010-ben a foglalkoztatottak és a munkakeresők együttes létszáma 4 millió 217 ezer főt tett ki, addig 2014-ben 231 ezer fővel többet, 4 millió 448 ezret.
+231 ezer aktív legnagyobb része az aki nem mehetett nyugdíjba, a nyugdíjasok száma kb 200ezerrel csökkent.

A közszféra létszáma 80ezerrel csökkent, most kb 660ezer.

zigi. 2014.04.28. 16:27:28

2010 február versenyszféra létszáma: 1,772 mfő
2014 február: 1,838 mfő
a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásoknál.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.04.28. 16:30:50

@zigi.:
A bejegyzés a Nívó blog adataira íródott, nem néztem utána annak, hogy azok az adatok helyesek-e.
Mivel valahogy el kel tüntetni 500K++ kimenekültet az adatok közül, ezért szvsz. kevéssé megbízhatóak a KSH alapadatai is. Az 500K++ kimenekültböl 100K szerepel a statisztikában, a többi "eltünt".

Olvasd el a kommenteket.

2014.04.29. 20:41:22

-Számolgatni kéne ( ezt de utálom!)

KSH 2014 első negyedév;

Folytatódott a foglalkoztatottság növekedése, Foglalkoztatottság, 2014. január–március
2014 I. negyedévében 4 millió 78 ezer fő volt a foglalkoztatottak létszáma.

Napi Gazdaság 2014 első negyedéves adatok.->

Bár a kétmilliós létszámot csak most érte el az öregségi nyugdíjak száma, a tényleges nyugdíjasok száma ennél lényegesen magasabb: az ONYF adatai szerint 2,8 milliónyi ellátást folyósítanak, amiből 2,2 minősül nyugdíjnak.

Regisztrált munkanélküliek száma 2014 KSH;
370 ezer fő

Ez eddig 7 950 000 fő.

Wikipédia Magyarország népessége 2013->Magyarország népessége 2013. január 1-jén 9 908 798 fő volt[1],

A különbözet 1958798 fő.

Hol van?

2014.04.29. 20:43:37

500 ezret vallanak be, akik külföldre menekültek.
Még mindig marad másfél millió ember., akik elvileg itt vannak, de még sem.Vagy nem 500 ezer ment ki, hanem ahogy tippeltem, másfél millió.És 500 ezer az ellátatlan emberek száma.Hajléktalan stb.

Robur 2014.04.30. 14:49:14

@Diorella Queen:
Nem tudom hol a 1,5 millió, de ha ennyi ment volna ki akkor már összeroppant volna a gazdaság. Ekkora kivándorlás olyan belső fogyasztás csökkenést, adókiesést stb. eredményez, hogy azt a gazdaság nem bírja ki szvsz.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.04.30. 15:59:13

@Robur:
Ha nem áll le a folyamat, akkor 2-3M körülig simán elmehet a kimenekültek száma.

Ez elsökörben nem okoz óriási megrázkódtatást, de évek után igen.

Sajnos amióta figyelem, soha nem állt le a folyamat, legfeljebb a sebessége változott.

Egyelöre még nem okozta a várt munkabér emelkedést, ami megállíthatná a folyamatot.

Robur 2014.04.30. 18:45:02

@Dörnyei József: Szerinted milliós nagyságrendű kivándorlás nem okoz olyan belsőpiac összeesést ami már nagyon durva mellékhatásokkal jár? Pláne, hogy az aktívak mennek el? A bérek meg valszeg. azért nem fognak lényegesen emelkedni mert egyrészt szerintem a vállalkozások többsége már így is pengeélen táncol, a másik meg, hogy a kivándorlással vállalkozók is mennek el ergo. a vállalkozások száma is csökken.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.04. 17:23:02

@Robur:

" "a statisztikában ma már foglalkoztatottnak minősül a fizetés nélküli önkéntes munkás, a külföldön dolgozó "Orbán-emigráns", a szakmai gyakorlatát teljesítő tanuló és diákmunkás, a havi 1-2 napot dolgozó közfoglalkoztatott, de még "a trafikmutyi óta cigarettát csempésző feketemunkás" is."

Forrást sajnos nem találtam. De ha ezeket is beleszámolják a foglakoztatottak körébe az nagyon durva csalás."

Nem csalás, nem ámítás. A statisztika 2010-ben is ugyanazzal a módszertannal készült. Nem azt méri akinek 8 órás határozatlan idejű bejelentett állása van, hanem azt aki Magyarországon él és munkavégzéssel így vagy úgy jövedelmet szerez.

Csalás kiáltás helyett az tendenciákat érdemes nézni. Ha ugyanazzal a módszertannal mérve 2010 és 2014 között nőtt a foglalkoztatottak száma, akkor nőtt a foglalkoztatottak száma.

Másik magyarázat, amit jelen poszt is emleget, hogy gazdaságfehéredés történt. Ez logikusnak tűnik, hiszen a gazdaság (GDP) nem sokat nőtt az elmúlt négy évben, így ez nem eredményezhet foglalkoztatási boom-ot.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.04. 17:27:55

@bankvezér:

"Márpedig csalnak a statisztikával. Legalább úgy, mint amikor a Fidesz a szavazatok 44,4 százalékával 2/3-ot ért el ."

Van olyan ország, ahol csak listás szavazatok eredményeznek parlamenti mandátumot, és nincs egyéni választókerület. Meg olyan ország is, ahol nincs listás szavazat, csak egyéni választókerület. Mindkettő demokrácia. És vannak országok, amelyek kombinálják a listás szavazatokat és az egyéni választókerületeket. Az országok zöme ide tartozik.

Legarányosabb a tisztán listás választási rendszer, mert ott elvileg pontosan a szavazati arányok alapján járnak a mandátumok. Persze szélsőséges esetben ebben az esetbe is lehet 44%-kal kétharmadot szerezni. Mondjuk ha a 44%-os párt mellett bejut még egy 20%-os párt is a parlamentbe, a maradék 36% pedig 5%-os küszöb alatti pártok között oszlik el...

Úgyhogy amit írtál, az masszív demagógia.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.04. 17:29:02

@bankvezér:

"Márpedig csalnak a statisztikával. Legalább úgy, mint amikor a Fidesz a szavazatok 44,4 százalékával 2/3-ot ért el ."

1990-ben az MDF listán 24%-ot szerzett, és az övé lett a mandátumok 44%-a.

1994-ben az Mszp listán 33%-ot szerzett, és övé lett a mandátumok 54%-a.

1998-ban....

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.04. 17:34:59

@zigi.:

"Amiben hibás a Nívó blog adata az közszféra és a közmunkások létszámának változása, de a lényegen nem változtat."

Miben látod a hibát?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.04. 17:37:11

@Dörnyei József:

"Mivel valahogy el kel tüntetni 500K++ kimenekültet az adatok közül, ezért szvsz. kevéssé megbízhatóak a KSH alapadatai is."

Elfogult alapállásból csakis téves következtetésre lehet jutni.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.04. 17:38:30

@Diorella Queen:

"A különbözet 1958798 fő.

Hol van?"

Gyermek, kismama, inaktív.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.04. 17:40:11

@Dörnyei József:

"Ha nem áll le a folyamat, akkor 2-3M körülig simán elmehet a kimenekültek száma."

"Kimenekültek" mellett vedd figyelembe a bemenekülteket is.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.05.04. 18:32:59

@ccactus:
Mi az elfogult alapadat? Az 500K+ olyan országok által jelentett adat, ahol nem statisztikával mérnek, hanem pontosan, darabra, pl. Németország vagy Ausztria. Ott megvan név szerint, hogy melyik Magyar állampolgár fizet helyben adót.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.05.04. 18:35:03

@ccactus:
Igen, simán fel lehetne tölteni a kimenekültek helyét pl. Afrikából származó bemenekültekkel, a kérdés az, hogy erre a cserére tényleg szükség van-e és hasznos-e, cél-e.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.06. 19:41:27

@Dörnyei József:

Az 500K+ az alapadat. Az kimenekült jelző pedig az "alapállás".

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.06. 19:51:04

@Dörnyei József:

"Igen, simán fel lehetne tölteni a kimenekültek helyét pl. Afrikából származó bemenekültekkel"

Ez ugye nem egy rasszista megjegyzés akart lenni?

A Magyarországon élő 200K+ külföldi állampolgárok többsége EU tagállam állampolgára. Afrikából 2-3 ezren érkeztek.

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/stattukor/nemzvand/nemzvand09.pdf

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.06. 19:55:42

@Dörnyei József:

"kérdés az, hogy erre a cserére tényleg szükség van-e és hasznos-e, cél-e"

Az EU egyik vívmánya a szabad munkaerő áramlás. Ki-ki maga dönti el, hogy hasznos-e, cél-e. Nyilván aki kiment, annak az volt hasznos, aki pedig hozzánk érkezett, annak meg az.

A kérdés tehát inkább az, hogy kell-e központilag meghatározott cél, hasznosság a migráció szabályozására, ha egyszer a szabad munkaerőáramlás végett is csatlakoztunk az EU-hoz?

anonymand 2014.05.07. 12:28:09

@ccactus:

Tisztelt ccactus!

"Úgyhogy amit írtál, az masszív demagógia." - részletesebben itt:
magyarinfo.blog.hu/2014/05/07/az_alkotmanybirosag_megvedte_a_ketharmad_ketharmadat

Egyébként pedig jó lenne, ha eldöntenéd mi az igaz, hazudtál-é, hogy 100 000-el nőtt a versenyszférában a munkahelyek száma, vagy tudsz egy még újabb metodikát annak bizonyítására, hogy 100 000-el nőtt a versenyszférában a munkahelyek száma...
"Igen, valóban igazad van. Annak a 100ezernek a nagy része valószínűleg külföldön munkát vállaló magyar. Pontos információk erre ugyan nincsenek, hogy ebből mennyi az 5 fő alatti magyar kisvállalkozások és mennyi a külföldön munkavállalók szerepe, de ha ezt kívánod az államadósságos válaszért cserébe, akkor igen, hazudtam, a fenti állítást megalapozatlanul tettem."
fedor.blog.hu/2014/03/03/ennyit_ert_a_negy_ev

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2014.05.07. 17:58:58

@ccactus:

Tisztelt ccactus!

Szívesen állok rendelkezésedre néhány idézettel, linkkel:

"Csökkent a foglalkoztatottak száma a versenyszférában" - nem túl régi a cikk.
hir3.hu/magazin/1/116738/csokkent_a_foglalkoztatottak_szama_a_versenyszferaban
Ők írják, nem én:
"A KSH adataiból az is kiderül, hogy a versenyszférában nem nőtt a foglalkoztatottság a kormányváltás előtti időszakhoz képest. 2010-ben a kormányváltás előtt közel 37000 fővel, de a kormányváltás utáni 2011-es évben is közel 26000 fővel dolgoztak többen a versenyszférában, mint most."

"A KSH munkaerő-felmérésében (MEF) közli a foglalkoztatottak számát, ám mivel ez megkérdezésen alapuló statisztika, azt már tudjuk egy ideje, hogy ebben azon munkavállalók is szerepelnek, akik magyar háztartással még rendelkeznek, ám külföldön dolgoznak. Sőt, azok is benne vannak, akik saját bevallásuk szerint az elmúlt időszakban egy órát is dolgoztak. Ez azaz adat, ami most 21 éves csúcsra került a szeptember végi 3,99 millió fővel." - egy kissé korábbi cikkből:
"Tényleg nő a versenyszféra foglalkoztatottsága?"
www.mfor.hu/cikkek/Tenyleg_no_a_versenyszfera_foglalkoztatottsaga__.html
A link ne tévesszen meg! Oda nem tehető kérdőjel.

"Foglalkoztatás: hogyan nőhetett, ami valójában csökkent?" - szintén idei.
fn.hir24.hu/penzugy/2014/02/26/foglalkoztatas-hogyan-nohetett-ami-valojaban-csokkent/
"Ha mélyebben vizsgáljuk a kérdést, akkor pedig az látható, hogy a létszámnövekedés tetemes részét a közfoglalkoztatottak (közmunkások) teszik ki. Ha őket kivesszük az adatokból, akkor a közszférában a növekedési ütem 2008-hoz képest 4,7 százalékra szelídül, míg 2010 óta 2,1 százalékos csökkenés figyelhető meg – emelik ki." - mármint a GKI.

Ne mondd, hogy egyoldalú vagyok, a kormány propagandáját terjesztő vélemény is akad:
"Több mint 100 ezer ember a versenyszférában talált munkát" - és ha még igaz is lenne!
mno.hu/gazdasag/tobb-mint-100-ezer-ember-a-versenyszferaban-talalt-munkat-1205737
"Czomba Sándor hangsúlyozta: a növekedésben szerepet játszott a migráció és a közfoglalkoztatás is, de a bővülés döntő többségben a versenyszférában létrejött munkahelyeknek köszönhető. Az elmúlt három és félévben a bővülésből 50 ezret adott a migráció, a korábbi éveknél 90 ezerrel több embert vontak be a közfoglalkoztatási programokba, és több mint 100 ezer ember a versenyszférában talált munkát." - Czomba a nagy igazmondó...

Ez persze csak egy blogger elemzése:
tenytar.blog.hu/2013/08/28/foglalkoztatottsagi_csucs_kozmunkasok_kulfoldon_dolgozok
"Foglalkoztatottsági "csúcs" = közmunkások + külföldön dolgozók" - kissé avitt, tavaly augusztusi. Nem idézek, ha érdekel elolvasod.
Vagy nem.

Ennyi talán ölég is.
Tényleg, mi az igaz?

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2014.05.08. 21:34:15

@ccactus:

Tisztelt ccactus!

Értetlenül ülök értetlenséged előtt.
Nékem úgy tűnik, hogy hol a versenyszférában foglalkoztatottak számának növekedése mellett érvelsz (Czomba számait próbálod igazolni), hol pedig beismered, hogy hazudtál, amikor is a "csak a versenyszférában" százezres munkahelyteremtésről írsz.
Hol az igazság, melyik véleményed az igazi?

Egyébként ha már összefutottunk, igazán jó hírek jöttek az ipari termelésről, még akkor is ha ennek a kormánynak és a kormány miniszterelnökének csak a szalagátvágások (Mercedes, Opel) fáradságos tevékenysége okán jöhettek.
Tényleg jók, tényleg a növekedést (amire már régóta várunk) jelzik.

Tisztelettel:
anonymand

Ui.: meddig még az idióta negligálás a Nívó blogon (amelynek színvonalán én csak javítani tudtam?), gyermekded durci, mert szemrehányást (tettem) teszek, szerintem okkal, joggal?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.10. 18:25:10

@anonymand:

Nálunk nincs semmilyen negligálás. Elveinkkel ellentétes mindenféle moderáció.

anonymand 2014.05.10. 20:13:06

@ccactus:

Tisztelt ccactus!

"Nálunk nincs semmilyen negligálás." - - ezt jól esik olvasni.
"Elveinkkel ellentétes mindenféle moderáció." - ezt még inkább...

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2014.05.11. 22:03:51

@ccactus:

Tisztelt ccactus!

Most mi a hivatalosnak tekinthető álláspontod?
Mert megérkeztek a friss adatok: 2014. május 11., vasárnap 19:46 Napi.hu
"A legfrissebb adatok szerint akár hatszázezer magyar is dolgozhat Európa országaiban. Mutatjuk a számokat országonként!"
www.napi.hu/magyar_gazdasag/megdobbento_600_ezer_magyar_mar_kulfoldon.581118.html

Számolhatod át, hogy a versenyszférában, mennyivel is...

Tisztelettel:
anonymand

Ui.: még két év, s meg lesz az ígért egymillió munkahely.

anonymand 2014.05.12. 23:01:50

@ccactus:

Tisztelt ccactus!

Mit nem értesz?
Eddig a kiindulási alap vagy az volt, hogy a kormányzatnak köszönhetően "csak a versenyszférában" több, mint százezer új munkahely, vagy az, hogy a közmunkások egyre nagyobb száma (többé-kevésbé) jelentősen belejátszik a szép foglalkoztatási adatokba, és a külföldön munkát találók (az eddigi becslések valamint a Te véleményed szerint is) jóval kisebb számmal kerültek beszámításra.
Érdekelne a pillanatnyi állás(pontod)...

Tisztelettel:
anonymand
süti beállítások módosítása