Választások - Tolódnak az erőviszonyok

2013.11.21. 08:26 :: Dörnyei József

A Medián legújabb felmérése szerint tolódtak az erőviszonyok a pártok között.

A FIDESZ visszajött (esett) a már megszokott 48%-ra.

Az MSZP marad 21%-on.

A Jobbik visszaerősödött a szintén megszokott 16%-ára.

Az Együtt 2014 továbbra is 6%-on vegetál.

A DK feljött 6%-ra.

Az LMP kieső helyen van 3%-al.

Az erőviszonyokban az jelenti a jelentős változást, hogy a DK feljött 6%-ra. Ezzel eltolódtak a frontok a szocialista klikken belül.

Az Együtt 2014 hagyta kiherélni magát, amikor Bajnai lemondott a miniszterelnökségről. Az MSZP nem képes erősödni, a szavazóiból minden nappal egyre kevesebb lesz, mert nincsen nem nyugdíjas szavazója. Csoda, hogy egyáltalán tartani tudja a 21%-át. A szocialista klikken belül Gyurcsány pártja erősödött.

Ami várható:

Az Együtt 2014-nek 10%-os a bejutási küszöbe - egy újabb elképesztő hiba - emiatt aki most rájuk szavazna, lassan ki fog hátrálni, mert senki sem szavaz egy eleve vesztes pártra.

A DK pont az ellenkezője, átlépte a 6%-ot, amiatt biztos bejutó, mágnesként fogja vonzani a szocialista szavazatokat.

Az MSZP 21%-a jobbára die hard nyugdíjasokból áll, akiket nem lehet elrobbantani a párttól. A kérdés, hogy mennyien halnak meg közülük a választásokig... Egy nagyon nagy kérdőjel még a DK, aminek van egy reális esélye, hogy ezek a nyugdíjasok összetévesztik az MSZP-vel és a DK-ra szavaznak. Ezek idős emberek, könnyen előfordulhat, hogy Gyurcsány Ferencre szavaznak, mint MSZP főmuftira, tévedésből. :-)

A Jobbik a belső vitái ellenére tovább fog erősödni. A szavazóbázisa az elkeseredett és nem túl okos emberek tömege. Belőlük rengeteg lett a FIDESZ jobban teljesítő kormányzása alatt...

Az LMP további szavazó elszállingózásra számíthat, mert nem üti meg az 5%-os mércét.

Az erőviszonyok nem stabilak, szvsz. további eltolódásokra kell számítani. A FIDESZ szerintem fog még veszíteni a szavazóiból, de a választási győzelme egyelőre 100%-nak látszik.

Ha jól működő gazdaságot akarsz:              Nemzeti Kapitalista Párt

 

21 komment · 1 trackback

Címkék: Választások

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr895645978

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.11.22. 14:52:07

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robur 2013.11.21. 10:45:02

Azt elfelejted, hogy eddig majd minden választást a protest hangulat döntött el, ami most egyes közvélemény kutatók szerint 80%! ha két váltópárt van nem nehéz kitalálni, hogy kinek van esélye ezeket learatni? A Jobbik meg szinte az összes időközi választáson messze a 2010-es eredménye alatt szerepel. Sokszor egy számjegyű vagy parlamenti küszöb alatti eredménnyel.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.21. 10:59:12

@Robur:
A protest hangulatban igazad van, de ezt per pillanat csak a Jobbik tudná meglovagolni, a szocialista klikkböl pedig csak az Együtt 2014 - aki meg tökön szúrta magát.

Ma nincsen olyan ellenzéki erö, akihez át lehetne állni. Ezért ilyen erös a FIDESZ.

Sajnos a Nemzeti-Kapitalista párt sem jött be, nem felel meg a Magyar választópolgárnak...

Clear-water 2013.11.21. 13:31:14

Egy Nemzeti-Kapitalista párt itt???? Itt, ahol az emberek 80%-a az államot télapónak nézi, és senki sem akar felnőni?
Néha olyan kedves, ahogy hiszel az átlagválasztóban. Szerintem reménytelen.

Csak neked:
...ők nagyon jól kifejezik mi van itt...

www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/58918/kozmosz/az-okosak-foldje-zeneszoveg.html

itt a zene is hozzá...
www.youtube.com/watch?v=H72yZgrWbxU

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.21. 13:48:50

@Clear-water:
Nem hiszek az átlagválasztóban, de azért a 0%-nál több nem szocialista választóra gondoltam Magyarországon.

5% viszont nincsen, ezért egy Nemzeti-Kapitalista pártot indításának nem sok értelme lenne.

Persze bátraké a szerencse. :-)

Robur 2013.11.21. 13:59:54

@Dörnyei József:

Mondjuk az LMP-ben én bíztam egy kicsit, van náluk egy ember aki szerintem nagyon ott van a szeren, nevezetesen Róna Péter, csak úgy az egész LMP néz ki most egy nagy rakás sz..nak.

Clear-water 2013.11.21. 14:08:30

Szerintem a NAV vizsgálóbizottság megfúrása mindenkinek fel kellene nyitni a szemét, hogy itt két párt kooperatív bűnszövetkezetéről van szó.
Ezek pedig nem az átlagidióták lesznek, azok úgysem látják, tehát akik belátják, azok olyan pártra fognak szavazni, amelyiknek esélye van, és eléggé radikális. A Jobbik és a DK vrható, hogy erősödni fog.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.21. 14:39:01

@Robur:
Róna Péter kb. középen van gazdaságilag, félig szocialista és félig kapitalista.
Végülis jobb, mint a szocialisták a többi pártban.

De a liberális társadalompolitika nem megy Magyarországon. Ahhoz túl sok a lumpenszocialista.

Ha sokkal kevesebb lenne, max. mondjuk 3%, akkor menne, de nagyon sokkal több van.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.21. 14:42:24

@Clear-water:
Egyetértek a Jobbik és a DK erösödni fog, én is így látom.
Meglátjuk 1 hónap múlva...

Az maffia szinten üzött ÁFA csalásról már én is írtam egy cikksorozatot, de a kormányzat mindig csak látszatintézkedéseket hoz, ráadásul elöre kommunikálva, hogy még véletlenük se érje kár a maffiát.

Biztos csak véletlen...

Szuperfétis 2013.11.21. 22:25:14

Olvasgattam míg erre nem bukkantam.

"A Jobbik a belső vitái ellenére tovább fog erősödni. A szavazóbázisa az elkeseredett és nem túl okos emberek tömege. Belőlük rengeteg lett a FIDESZ jobban teljesítő kormányzása alatt..."

Én értem hogy egy aktuális helyzet elemzéséhe kell az alkotói szabadság, de hazudozni nem szép.

A Jobbik fő szavazóbázisa a fiatal értelmiség.
Sok sok főiskolás, egyetemista, akik ugye meg még nem is diplomásak, az az hamarosan még ez az arány is bőven javul.A középiskolával rendelkezők száma a legmagasabb a pártok közül. És még egyenlőre az LMP ben van a legtöbb diplomás. Viszont alulképzettek az Mszp ben és a Fideszben vannak a legnagyobb számban.
És abba a vitába nem kellene belemenni hogy a képzettségen semmi köze az értelmi képességhez!

De ettől eltekintve hitelesnek mondható az elemzés.

Szuperfétis 2013.11.21. 22:29:48

@Dörnyei József:
Rónának nagyon jók a meglátásai és nem nevezném szocialistának, max olyannak aki tisztában van azzal hogy mi a helyzet és melyek a lehetőségek.

"nekünk magyaroknak az a bajunk hogy akkora kapitalisták akarunk lenni tőke nélkül hogy az már félelmetes miközben teljesen árnyékon vagyunk azt illetően hogy miként tehetünk szert tőkére"

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.22. 00:14:00

@Szuperfétis:
A fiataloknak nincsen élettapasztalata, könnyen meg lehet vezetni őket. A Jobbikban ezért van sok belőlük.

A diplomás fiatalok számára az egyetlen alternatíva a Nemzeti-Kapitalista Párt. Nincsen más, minden másik út loser országhoz vezet.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.22. 00:15:55

@Szuperfétis:
Róna nem szocialista, hanem halfling. Jobb, mint egy szocialista, de nem kapitalista.

Minden dolgozó számára a kapitalizmus az ideális gazdasági forma. A szegényeknek is. Még akkor is, ha ezt nem fogják fel.

Szuperfétis 2013.11.22. 13:19:58

@Dörnyei József: Nézd, ez így leírva már messze nem támadható legfeljebb tárgyalható.
De ez így " A szavazóbázisa az elkeseredett és nem túl okos emberek tömege." nem igaz, provokatív és
félretájékoztató.

Szuperfétis 2013.11.22. 13:22:35

"A diplomás fiatalok számára az egyetlen alternatíva a Nemzeti-Kapitalista Párt. Nincsen más, minden másik út loser országhoz vezet.

Ezt mire alapozod?
Ilyen nem is létezhet a mai világban hogy nemzeti kapitalizmus mert számtalan olyan országokon tli szervezet létezik aki ha tetszik ha nem beleerőszakol a globálnyikizmusba.

Szuperfétis 2013.11.22. 13:30:51

@Dörnyei József:

"Minden dolgozó számára a kapitalizmus az ideális gazdasági forma. A szegényeknek is. Még akkor is, ha ezt nem fogják fel. "

Te meg azt nem érted hogy kapitalizmus ma már a klasszikus értelembe nem létezik. Globális kapitalizmus van az is haldokló állapotban. A klasszikus és a globális kapitalizmus feltételrendszerei nem azonosak és a gazdasági mechanizmusaik is teljesen másak. Ebből fakad a mai válság is . Hiszen egy messze nem olyan széles alappal rendelkező kapitalizmusra alakult rá az amugy is deregulációktól hemzsegő globális kapitalizmus.
A kapitalizmus alapjait törte össze.
Szerintem is a legjobb a kapitalizmus klasszikus modelléje, persze nem a faék neoliberalizmus hanem sokkal inkább az uj keynseni a mai állapotokra ültetve. Persze az sem tökéletes csak jobb.
Szerintem egy paradigma váltás előtt állunk és nem hinném hogy bármely gazdasági felfogás lefedné a reális problémák kezelhetőségi spektrumát.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.22. 13:32:32

@Szuperfétis:
Svájc egy példa Európából.

A nemzeti kapitalizmus jelentését is megtalálod a blogon.

Mindenhol létezik, ahol megválasztják a helyi nemzeti kapitalista pártot a hatalomban.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.22. 13:34:33

@Szuperfétis:
Az egyes országoknak nem az a feladata, hogy a globális problémákat megoldja, mert azt nem tudja.

A feladat az, hogy a saját portáján rendet rakjon.

Ha mindenki megtenné, nem lenne probléma.

Ha egy ország már megtette a saját portáján, mint pl. Németország, akkor jogosan baszogathat másokat, hogy tegye meg ugyanezt.

Robur 2013.11.22. 14:30:20

@Dörnyei József:
És, hogy működhet a "nemzeti szocializmus" Svédországban?:-)

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.11.22. 14:43:36

@Robur:
Nem tudom. Svédországot nem igazán ismerem.
Azt sem tudom, hogy milyen párt van most hatalmon.

EXO 2013.11.29. 20:52:48

Azért ehhez hozzátenném, hogy aki az MSZP-re,E14-re vagy Fideszre szavaz az eléggé birka szerintem.

Ugyanis amikor a baloldal volt hatalmon 2002-10 között, akkora piacinál 3szor többe kerülő számítógép beszerzésekkel és autópálya építésekkel lopták szét az országot, ebben a ciklusban pedig a trafik és a föld pályázatok a korrupció kirívó formái(meg most is vannak aranyárba kerülő utak és vasutak). A NAV bizottságot pedig közösen kaszálták el....
Az egyik nagyon korrupt a másik csak kevésbé nagyon korrupt.

Ráadásul annyira csak a lopáson és a parasztvakításon jár az eszük, hogy mellette arra már nem jut figyelem , vagy csak nem érdekli őket, hogy az ország szarból kihúzásához mi kellene tenni. Mint ahogyan a Fletó mondta:"majd belepusztultunk abba, hogy úgy tegyünk mintha kormányoznánk". A 2006-os ígéretekből nem lett semmi utána meg nekünk kellett először IMF hitelhez menni, mert az ország jövőjét osztogatták szét.
A Viktor pedig néhány éve még ellenezte a tandíjat, most meg élharcos lett, a birkái pedig követik tovább...

Közben 8 éven keresztül ugyanakkora maradt a minimálbér csak közben mivel a forint nem egy erős pénz, elég jól inflálódik, ezért a minimálbér az a 8 év alatt reálértéken minusz 30%-ot esett, és a mostani minimálbér emeléssel sem lesz a minimálbér értéke akkora mint 2002-ben volt. mert azóta már több mint 40% infláció volt. Nettó csökken az életszínvonal....

Így nem hinném hogy a Jobbikosok ostobák lennének, mert az elmúlt 11 évben kormányzók egyrészt végtelenül korruptak, másrészt nem bírják kivezetni az országot a szarból, ahogyan látszik is a kimenekülők garmadáján.

Az E14-re szavazók pedig miből gondolják, hogy ez máshogy lesz, amikor a Bajnai a Maszopból jött, csak rájött, hogy azzal a "branddel" már nem lehet többet nyerni a túl sok hozzá kötődő mocsok miatt, másrészt a kihaló törzsszavazók miatt, így alapított egy új pártot.

A kimenekülők garmadájához még annyit hogy két féle munkanélküliség van: az egyik, amikor nincs munkahely. A másik, amikor van munkaerő csak nincs végzettsége a rendelkezésre álló munkahelyekhez. Most leginkább az utóbbiak mennek ki, ugyanis be nem töltött mérnök,technikus és szakmunkás állások még mindig vannak tízezrével, és kimenekülők érdekes módon leginkább azok, akik bölcsész,történész,művész szakokon végeztek, amikre a baloldal idején hagyták hogy olyan tömegben jelentkezzenek az emberek amire nincs igény. Ezek az emberek akkor is csak segédmunkásnak tudnának elhelyezkedni, ha pörögne a gazdaság, ami itthon eléggé alulfizetett, így húznak ki külföldre. Azt pedig, hogy a népességet tömegesen félreképezzék, a baloldal hagyta elszabadulni, így ebben nekik masszív részük van.

EXO 2013.11.29. 20:55:48

Azt hogy nem változott a minimálbér szarul írtam, de reálértéken tényleg nem változott sokat az MSZP-SZDSZ alatt.
süti beállítások módosítása