A FIDESZ új oktatási rendszere kimondva ki nem mondva szabványosítja az oktatás színvonalát, ami mindenképpen egy helyes törekvés.
Az ellenzők körében az egyik panasz az, hogy megnövekedett az adminisztrációs igény, pl. a tanároknak folyamatosan vezetniük kell, hogy mikor mit csináltak.
Ez csak a tanároknak furcsa, minden más dolgozónak evidens. A gyári munkás aláírt munkalapra kap fizetést, a szalagmunkásnak napi 8 órát kell lehúznia a szalag mellett és normája van. Az adminisztrátornak megadott számú ügyet kell naponta ledolgoznia. A programozónak minden feladatára egy bizonyos időt kap, ami alatt be kell fejeznie a munkát.
A teljesítményt mérni kell, különben az arra hajlamos dolgozók elkurvulnak. Ilyen az élet, a tanárok között is vannak jók és rosszak.
Az új rendszer sokkal jobban méri a teljesítményt, mint az eddigi, ami nem mérte.
Ez ellen kettő csoport háborog, a jó és a rossz tanárok. :-)
A jó tanároknak az nem tetszik, hogy adminisztrálniuk kell.
A rossz tanároknak meg az nem, hogy a rendszer lebuktatja őket és kiderül, hogy rosszak.
Másik sirám az, hogy a megemelt óraszám miatt vannak tanárok, akiknek nincsen munkájuk. Az országban 1M munkahely szűnt meg, kb. az összes 25%-a. A pedagógusok arányaiban alig veszítettek munkahelyeket...
Az új rendszernek vannak hibái, amik minden átállásnál mindenhol előfordulnak. De alapvetően sokkal jobb, mint a régi katyvasz. Az oktatás csak úgy lehet jobb Magyarországon, ha szervezett és jól szervezett. A tanárok csak akkor lesznek jobbak, ha jól mérik a teljesítményüket és kiszelektálják a rosszakat vagy rákényszerítik a rosszakat a jobb munkára.
A FIDESZ nem ért a gazdasághoz, de az oktatáshoz jobban ért, mint annó az MSZP. Nem ott kell kritizálni, ami az erős oldala és nem azért kell kritizálni, amit alapvetően jól csinál.