Bűnözés - testközelből (Off)

2012.07.25. 20:52 :: Dörnyei József

Ma délután testközelből is megtapasztaltam, hogyan működnek az autó tolvajok/autót kipakolók.

Budapestről hazafelé tartva feleségem megkívánt egy Mekis hamburgert. Megálltunk az M1/M7 kivezető szakaszának a 2. mekijénél, ahol az autópálya ügyfélszolgálat is van.

A parkolóban hatalmas a zaj a nagy sebességű forgalom miatt, azért nem lehet hallani szinte semmit.

Itt várakoztak a bűnözők.

Valami eszközzel leblokkolták az autók távkapcsolóját. Így a gyanútlan tulaj kiszáll, nyom egy zárat és bemegy enni egy menüt. A zaj miatt nem hallja, hogy nem záródott az autó.

Nekem szerencsém volt, hogy az előző autóm egy régi típusú Volvo S40 volt. Annak típushibája az, hogy az ajtó a távkapcsolóval vagy záródott vagy nem. Ezért nekem szokásom mindig ellenőrizni az ajtót.

Most is így tettem és nem volt zárva. Újra nyomtam, újra nem zárt. Kb. 5-ször próbálkoztam, aztán a M..Drive mellett döntöttem.

Itthon már minden további nélkül működött a távkapcsoló.

A tanulság az esetből, hogy a bűnözőknek van már egy ilyen eszköze is. Kinyitni nem tudja az autót, de a távkapcsolót el tudja nyomni.

Érdemes mindig ellenőrizni, hogy az autó tényleg be lett-e zárva.

És persze az olyan extrát messze kerülni kell, ami automatikusan nyitja, zárja az autót. Az talán egy US kisvárosban praktikus, de sehol máshol nem az. Magyarországon meg kifejezetten veszélyes.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr744678009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása