Az utóbbi években Magyarországra is telepítettek forgalomcsillapító eszközöket. Nem pont a legjobb módszert másolták le. Dániában úgy oldották meg a problémát, hogy az autóknak nem kell lelassítaniuk és az eszközök nem balesetveszélyesek.
A forgalomcsillapító eszköznek úgy kell müködnie, hogy az adott jármü sebességhatáron haladva probléma nélkül át tudjon rajta haladni, afelett azonban már nem.
Ezzel elkerülhetö a fékezés, ami pl. a fekvörendöröknél van Magyarországon.
A fekvörendör ugyanis máshogy müködik. Azon csak lépésben, majdnem állva lehet áthajtani. Tehát a fekvörendör elött a jármü fékez, ezzel port, zajt termel, majd az áthaladás után a jármü gyorsít, ezzel kipufogógázt, port ést zajt termel és továbbhalad.
A fekvörendört mindenki utálja a háza elött, éppen emiatt.
A fekvörendör drasztikusan megnöveli a jármüvek CO2 kibocsátását is, ergó igen káros a környezetre.
A Dán forgalomcsillapítás egy kb. 10 méter hosszú kanyarodó dombocska. Az íve pont a sebességhatárra van kitalálva, sebességhatáron v. alatta simán át lehet rajta hajtani, de gyorsabban nem, mert akkor lerepül róla a jármü. Ha már 10km/óra sebességgel gyorsabban megy, akkor már repül. Emiatt a kanyar ívében van egy korlát, ami megfogja a lerepülö autót és visszairányítja az útra. A gyakorlatban mindenki pont sebességhatáron hajt át rajta.
Mivel szélessebb, mint az út, ezért ahol nincsen rá hely, sávonként épitik meg, ilyenkor csak az egyik sávban van a domb, a másik sávot csak leszükítik és esetleg beletesznek egy kis kanyart. Ilyenkor egy domb után jön egy leszükített szakasz.
Maga a dombocska kifejezetten esztétikus látvány, sok helyen pl. virágokkal van díszítve.
A gyakorlatban ezeken az útszakaszokon mindenki pontosan a sebességhatárral halad, nincsen fékezgetés, gyorsítgatás.
Sajnos ez a technológia Magyarországon nem ismert. Érdemes lenne a szakembereknek egy Dániai utazást beiktatni a nyaralásba...