Gazdaság - Adóköteles a munkába járás. Miért is?

2017.02.03. 13:24 :: Dörnyei József

Ősidők óta adóköteles a munkába járás Magyarországon. Vannak kivételek, de alapesetben durva adó sújtja a munkába járás költségét. Akkor is, ha tömegközlekedésről van szó.

Mivel ez egy ősidők óta létező törvény, ezért nincsen sok értelme azon gondolkozni, hogy miért ez a helyzet. Ez a helyzet. Az ok kettős: A nyugdíjasok nem járnak munkába, tehát nem lehet ezzel megvásárolni a szavazatukat. Az adóbevétel pedig kell. Esze pedig nem sok volt a törvényhozónak. Ez mondjuk nem egy meglepetés, ismerve a deviza hiteles honatyák százalékos arányát. :-)

Amit tenni kellene:

A helyi bérletet adómentesen adható juttatásra kellene változtatni. A többi munkába járás költséggel most szándékosan nem foglalkozom, oldjuk meg a legnagyobb bajt okozó problémát.

Ha adómentes a helyi bérlet, akkor belekerül a dolgozók juttatás csomagjába, mint opció. Akinek szüksége van rá, az választja, akinek nem, az választ mást. Nyilván csak azért, hogy legyen, senki sem fogja választani. De mindenki választja, akinek szüksége van rá vagy néha szüksége van rá.

Az első hatás az, hogy sokkal több embernek lesz helyi bérlete. Ha valakinek van helyi bérlete, más szemmel nézi a helyi közlekedését is. Igénybe veszi a tömegközlekedést, ha teheti. Használ messzebb eső parkolóhelyet, P+R-t valósít meg. Az intézkedés mindenképpen emelné a tömegközlekedés kihasználtságát és csökkentené az autóforgalmat.

A második hatás az, hogy a felszabaduló pénzzel, ami egy jelentős összeg, a dolgozók szabadon rendelkeznek, emelkedik az életszínvonaluk és ezzel a GDP.

A harmadik hatás az, hogy a tömegközlekedési vállalatok bevétele jelentősen nő. 10+% Budapesten minimum.

Ez miért nem jutott még senkinek sem eszébe sem? Mert a döntéshozók soha nem utaznak tömegközlekedéssel, azt sem tudják, hogy mennyibe kerül a bérlet és azt sem, hogy létezik egy ősidőkből származó törvény, ami megadóztatja a helyi bérletet.

Ideje lenne felébredni és adómentessé tenni a helyi bérletet...

komment

Címkék: Gazdaság Közlekedés Adórendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr6712180052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2017.02.04. 13:14:21

A munkába járás költségeként kaphat a dolgozó km-enként 9 Ft-ot, addig adómentes a cégnek. Ez 1993 óta a szabályozás abszolút stabil pontja.
Egyébként a tömegközlekedés drága. Az hogy a bérlet/jegyárak látszanak, az adónkból belelapátolt pénzek meg nem, nagyon jó parasztvakítás. Arról nem beszélnek soha hogy adott tömegközlekedési cégnél egy utaskm mennyibe kerül.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2017.02.08. 10:57:47

@Untermensch4:
Ha magasabb lenne a tömegközlekedés kihasználtsága, akkor olcsóbb lenne. A tömött járatok termelik a pénzt. Ahol elmegy a pénz, az az üres vagy majdnem üres járat.
A helyi bérlet teljes adót fizet, ezért nem ajánlják fel a cégek még opcióként sem.

Untermensch4 2017.02.11. 20:42:51

@Dörnyei József: Persze, ha tele a busz akkor a leghatékonyabb. Illetve akkor a legkevésbé "hatékonytalan". Csak pont a munkába járás kapcsán van egy ezzel ellentétesen dolgozó hatás, előfordul hogy a munkavállalónak előre kiszámíthatatlanul ingadozik a napi munkaideje. Ekkor történik az a jelenség hogy ha abban az időszakban amikor éppen utazna a jobbágy, nincs tömegközlekedés, az a legdrágább. Azt meglehetősen szürreálisnak tartom hogy több cég a napi termelését egyetlen, elvileg nekik és az alkalmazottaiknak szolgáltató tömegközlekedési cég menetrendjéhez igazítsa.
süti beállítások módosítása