2013 májusában kiadták a reklámadó tervezetét, de aztán szvsz. a választások miatt nem lett belőle akkor adó. Most vége a választásoknak és meg is jött menetrend szerint a reklámadó. Kis változásokat azért eszközöltek benne, a kulcsokat igen megnyomták, könnyen lehet, hogy nem lesz Magyarországon igazán nagy média cég.
Az eredeti tervezet itt található.
Az új kulcsok pedig így néznek ki:
Az adó mértéke a nettó reklám árbevétel alapján sávosan:
0 - 0,5 Mrd - 0%
0,5 Mrd - 5 Mrd - 1%
5 Mrd - 10 Mrd - 10%
10 Mrd - 15 Mrd - 20%
15 Mrd - 20 Mrd - 30%
20 Mrd felett - 40%
Az, aki kidolgozta a végleges törvényt, olvasta a blogomat, mert a beadott törvényjavaslatban már szerepel a kapcsolt vállalkozás kitétel, tehát nem lehet megúszni az adót a cégcsoport szétdarabolásával.
A kulcsokon és a kapcsolt vállalkozásokon kívül nem történt változás a törvényben. Az adó alapja a reklám bevétel és nem a nyereség. Nem ismerem pontosan a szakmát, de szvsz. bármi, ami több, mint 20%, nem kigazdálkodható.
Tehát minden cég 15 Mrd-os árbevétel felett kénytelen lesz eladni a tevékenység 15 Mrd feletti részét. A mai RTL és TV2 csoport meg fog szűnni létezni. A műsorgyártás is jobbára meg fog szűnni.
Az intézkedés célja a magán média megszüntetése. Az állami médiával nem lesz képes versenyezni, mert az állami költségvetés 7-10-szeres lesz. Az állami TV lesz az, amit az emberek nézni fognak.
Ez a cél, a birkák beterelése az akolba. Menni fog, mert a többség csak TV-t néz, TV pedig csak állami lesz.
Egy újabb lépés a kommunizmus felé.
A kimenekültek listájára fel fog kerülni egy csomó média dolgozó. Sajnálom őket, most került rájuk a sor...