Több kormányzati forrás már hivatalosan is csorgatja a dugódíj bevezetését. Egyelőre 2016 végére ígérik, de szvsz. hamarabb jön.
Ahogy már megírtam, nem kormányzati körökből van infóm arról, hogy lesz Budapest matrica - ami dugódíjnak lesz ezek szerint eladva. Az eltérő név miatt persze elképzelhető, hogy Budapest matrica helyett valami más lesz a dugódíj Tarlós István nem feltétlenül fogja a FIDESZ utasításait követni.
A Budapest matrica szinte azonnal megvalósítható szinte zéró költséggel, egy más rendszerű dugódíj bevezetésére azonban már csak kérdőjelesen van elegendő idő. Már 2015 van, a közbeszerzés még nem indult el. Ha elindítják, akkor annak valamikor a nyáron lesz eredménye. Ha 2015 ősszel indul a kivitelezés, akkor az valamikor 2016 vége felé lesz kész - ha minden tökéletesen megy. Az ilyen projekteknél egy csúszás simán benne van a pakliban. Nem mellékesen egy más rendszerű dugódíj sok milliárdba kerülne. Ez nem szokott a FIDESZ-nek akadályt jelenteni más területen, de Budapestnek nincsen erre pénze. OV is inkább felépít ebből az összegből 2-3 stadiont.
A kormányzati kommunikáció szerint azért kell a Budapest matrica, mert különben az EU visszafizettet 180Mrd támogatást, amit a 4-es metróhoz adott. Na, ez nem igaz. A 4-es metrónál van egy bevállalt napi utaslétszám, ami kb. 480K felszálló utas. A valós utaslétszám napi 100K felszálló utas körül van. Emiatt a 180 Mrd-ot mindenképpen vissza kell fizetni az EU-nak. Ez még az MSZP-SZDSZ és DG bűne, de mindenesetre ez a helyzet.
A dugódíjat/Budapest matricát nem azért vezeti be a kormány/városvezetés, mert az EU erre kötelezi, hanem azért, mert pénzt akar beszedni.