A bankadó hatásai a kisember számára

2012.10.24. 12:47 :: Dörnyei József

A bankoknak nincsen választása, le kell nyomni valakinek a torkán a békát. Ez természetesen csak az ügyfél lehet, mindenki csak lefelé tud taposni. Eddig abban a hiszemben lehetett a kisember, hogy a bankadó jövöre felezödik, aztán meg teljesen meg is szünik. Ez nem fog megtörténni. Érdemes átnézni mind a magán, mind a céges bankszámlákat és rendet vágni köztük.

Nekem Magyarországon összesen 4 deviza nemben van magán bankszámlám 1 bankban. A bankadó elött a számlavezetésért 1 fix összeget fizettem. Most mind a 4 deviza számláért fizetek 1-1 összeget.

A cégemnek 2 deviza számlája van, aminek a díjai nem változtak. De lett egy új díjtétel elem, a papírszámla, ami eddig nem volt.

Eddig lusta voltam a bankszámlák átalakításához, de nem úszom meg, jövö héten el is fogom intézni.

A magán bankszámlákban nagy vágás lesz, marad a forint számla, a többi vágásra kerül. Egy forint számla mindenképpen szükséges.

A cégemnél csak a forint számla marad, az EUR számla megszünik. Helyette nyitok egy céges EUR számlát Szlovákiában. A költségekröl van egy jó blog bejegyzés.

Így megúszom a nagyobb tételeken a bankadó áthárítást.

A céges forint számlára havonta utalok pénzt az EUR számláról, amennyit szükséges és célszerü - ahogy eddig is.

Szlovákiával amúgyis el kell kezdenem ismerkedni, mert lehet, hogy az lesz az én jövöm is, hogy a Magyarországi üzletet át kell vinnem oda. Eddig erre is lusta voltam, de könnyen lehet, hogy ezt sem úszom meg.

Mivel Magyarországról nekem nincs több, mint 1 éve és nem is várható bevétel, ezért ez elég egyszerü lesz.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr884866263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pdw (törölt) 2012.10.24. 18:21:17

Oktober vegen, November elejen jonnek lassan a bankok is a lakossagi kondicios listakkal. Sztem abban a szegmensben is nagy vandorlas lesz.
süti beállítások módosítása