Egy nemzetközi (SAP) tanácsadó életvitele - Első rész

2012.06.18. 09:54 :: Dörnyei József

A nemzetközi tanácsadók életvitele változatos lehet, de vannak alapsablonok. Ebben az elsö blogban azt írom le, hogy hogyan él az, akinek nincsen bázisa.

Ezt az életformát Hollywood már meg is filmesítette, a film címe "Up in the Air", George Clooney a föszereplö. A film egy igen pontos leírása az életformának, persze a Hollywood-i dráma nem maradhatott el. :-)

Up in the Air (2009)

1997-ben kezdtem a highflier tanácsadó életet az US-ban. Akkoriban volt az USA-ban a business IT aranykora, én pedig új voltam az US-ban. Volt kettö kofferem, ami abba belefért, az volt a személyi tulajdonom. Volt 3 db könyvem, ha egyet kiolvastam, akkor a maradék 3 könyv közül 1 a kukában landolt. Mindig csak 1 pár cipöm volt, ami éppen a lábamon volt. Ha elkopott, vettem egy újat. A projekten éltem, ami jelenthetett hotelszobát v. szerencsésebb esetben egy appartmant.

Nem volt saját autóm, hanem mindig csak béreltem az autót. Gyakorlatilag nem volt semmilyen biztos pont az életemben. Ezt hívjuk mi bázis nélküli tanácsadónak.

Természetesen ennek az életvitelnek megvannak az elönyei is. Egy bázis fenttartása sok pénzbe és idöbe kerül, ami azt jelenti, hogy akinek nincsen bázisa, annak sok pénze és ideje van. Akkoriban bejártam az USA igen nagy részét, nagyon sok idöt töltöttem el kirándulással és városnézéssel. A bankszámlámon meg minden eröfeszítésem ellenére csak gyült a pénz.

Késöbb kezdtem kialakítani bázisokat, pl. vettem egy autót, béreltem lakást. De ezek nem voltak igazi, fix bázisok, hiszen bármikor fel lehet öket számolni, ami meg is történt késöbb.

Az ember nagyon hozzá tud szokni ehhez az életformához és nagyon meg tudja szeretni. Csak a családalapítás változtatja meg az életvitelt annyira, hogy az ember valódi, fix bázist is kialakít magának.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr634591411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása