Közlekedés - Megszüntetik a diákok külföldi buszos kirándulásait 1000 km felett

2017.03.27. 15:33 :: Dörnyei József

Megszigorítják a diákok külföldi buszos kirándulásait, annyira, hogy 1000 km felett meg is szüntetik őket. A jövőben nem lehet majd este 11 és reggel 4 között közlekednie a diákok buszának.

Ennek a szigorításnak az lesz a követlkezménye, hogy reálisan csak maximum 1000 km-es célpont lesz vállalható, ennél messzebb nem mehet a busz. Ehhez is legkésőbb 5 órakor el kell indulni, tehát hajnalban kell mindenkinek kellnie, beleértve a busz vezetőit is. A balesetek kockázata is egyértelműen magasabb lesz, mint ma.

A busz átlagsebessége hosszú utakon kb. 70 kmh. Összesen napi 18 óra áll rendelkezésre reálisan. Ebből 4 órát tartalékolni kell dugóra, pisi megállóra, stb. Marad 14 óra utazási idő, ami ~1000 km.

Elvileg éjszakára meg lehet szállni valahol,de gyakorlatilag az felborítja a kalkulációt és akkor már nem 1000 km a napi megtett táv, valamint drága is.

Szvsz. sikerült átesni a ló túloldalára. Internetes kérdőív alapján kérdezték meg az embereket és szvsz. sok olyat is, akinek nincsen gyereke... Emellett nem írták oda azt, hogy mit is jelent a gyakorlatban a szabály.

A szabály miatt mindegyik kirándulás reggel 5 körül fog indulni, ami potenciálisan fáradt sofőrt jelent. A szabály miatt szvsz. egyértelműen növekszik egy baleset kockázata.

Megértem, hogy sok ember tenni akar valamit a tragikus baleset miatt, de a jelenlegi helyzeten rontani azért nem kéne.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr4912374813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.03.27. 15:54:31

Megszüntetni rövid ű. Tudom, hogy nincs jelentősége, de borzasztóan zavaróak az ilyen hibák.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2017.03.27. 15:59:53

@hullajelölt88: Legyen. Jó a Nick. Az enyém hullajellölt69 :-)

Untermensch4 2017.03.27. 18:29:20

Ez érdekes túlszabályozás. A helyi járatos buszoknál simán előfordulhat hogy hajnali fél 4-kor kezd a pilóta, éjfél után végez, napközben vannak perces szünetei, esetleg 1-2 óra egyben. Közben ha olyan szisztémájú az adott városban a buszközlekedés akkor pénztároskodik is, a jegyeladás "természetesen" nem ok a menetidő növekedésére, így vezetés közben is előfordul (de semmi kézben tartott mobiltelefon, csak molyolás az apróval). És városi forgalomban pl egy buszmegállónál is könnyen ki lehet vasalni néhány embert.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2017.03.28. 09:34:51

@Untermensch4:
Tényleg az. Az orvosoknak is 24 órás szolgálataik vannak. Nem szeretnék a 23. órában bekerülni...

Robur 2017.03.28. 21:05:56

Ez tényleg az az eset amiről az embereknek halvány lila gőze sincs, ez csak a narancsosoknak volt jó nemzeti inzultációra. Az olimpiáról, vasárnapi boltbezárásról persze elfelejtettek inzultálni.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2017.03.29. 15:22:38

@Robur:
Szvsz. itt szabad kezet kapott a PR osztály. Ott ugye nem PR-es szakértelem nincsen, ezért volt egy meeting, ahova minden PR-es emberkének kellett vinnie 3 jól hangzó ötletet. Ebből kiválasztották a 3 legjobban hangzót és az internet népével megszavaztatták.

Ami hiányzott a folyamatból az az, hogy pár szakértőt (nem PR szakértőt) is bevonjanak, akik pl. elmesélték volna, hogy mit okoz a fenti, elcseszett intézkedésük.

Ha nincs szakértőjük, akkor jó lett volna egy jobb mérnök is.

Untermensch4 2017.03.29. 18:41:39

@Dörnyei József: Nem akarok vészmadárkodni de régebben olvastam egy orvos blogját. Elméletileg egy orvosnak kéne csinálnia 3 dolgot:
1) a "gyógyítás" tehát ott dolgozik a kórházban (*)
2) kutatás és publikálás
3) folyamatosan követni a szakirodalmat, mások kutatásait és publikációit
A nap meg 24 órából áll... azt ugye nem nehéz megsaccolni hogy "normális" munkaidő (heti 40 óra) mellett is érdekes lehet a másik kettőt meg az alvást ütemezni. Ha jól tudom, az általuk kezelt populációhoz képest az orvosok átlagosan 10 évvel rövidebb ideig élnek...
(*) ha úgy alakul az ügyelet hogy tud szundikálni egy keveset, vagy legalább a napi étkezésekre jut idő akkor annyira nem feltétlenül veszélyes a 23.óra ha egyébként a doki fitt általános állapotban lenne.
(*) érdekes módon a kamionsofőröknél az AETR nagyon kötelező, az orvos és a rendőr az adott hogy 24 órán keresztül toppon van (mondjuk a magyar rendőröknél ez a mágia nagyon furcsán működik mert a szabadidejükben annyira nem lehet rájuk számítani hogy még önvédelmi gázpisztolyuk is nehézkesen lehet, "rendes" fegyverük meg szinte nem is...). A kontraszt akkor érdekes ha vki mondjuk az usa-ra tekint, ott hogy is működik a kamionozás..? (azt hogy ott a rendőrökkel szemben elvárás hogy szabadidejükben is legyen náluk tűzerő, tudjuk be annak hogy alapból szabad fegyvertartás van, az velünk így nem összehasonlítható, csak elvi szinten érdekes hogy akarjuk-e hogy a rendőr szabadidejéből hirtelen át tudjon lényegülni a munkáját végezni vagy nem akarjuk) Mellesleg ha jól értettem a cikkekből a veronai koccanás AETR keretein belül sikerült, "szabályosan"...
A PR-osztályos beszólás tetszett :)
süti beállítások módosítása