Politika - Önkormányzati parkolás

2016.12.06. 11:53 :: Dörnyei József

Több "ügy" is folyamatban van a témában. Az önkormányzati parkolás a könnyű korrupció forrása. Nézzük meg, hogyan kell csinálni és hogyan csinálják azok, akik a pénzt lopják a lakóktól.

Az önkormányzati parkolás komoly bevételi forrása az önkormányzatoknak. Könnyű azonban úgy csinálni, hogy az önkormányzat kasszája helyett a saját pénztárcába kerüljön a pénz.

Első körben nézzük meg, hogy az MSZP-SZDSZ koalíció idején hogyan lopták el a lakók pénzét az önkormányzat vezetői. (Tisztelet a kivételnek)

Az önkormányzat szerződést kötött egy kiválasztott céggel, ami elvállalta az önkormányzati parkolás bonyolítását. A megbízási díj a nyereség x százaléka. Mondjuk 20%-a. Az igazán korrupt városatyák még azt is vállalták a város nevében, hogy az esetleges veszteséget nagyvonalúan fizeti a város.

Most nézzük meg, mi történt a gyakorlatban.

Éves parkolási díjbevétel, összesen minden: 1 000 M

Valódi költségek, összesen minden: 200 M

Ciprusról beszámlázott "költségek": 1000 M

Kimutatott nyereség: -200 M

Várostól kapott pénz a veszteség fedezésére: 200 M

Cipruson rendelkezésre álló összeg: 1 000 M

Adózás és könyvitel költsége: 150 M (15%)

Cipruson, már adózott magánszámlán levő összeg: 850 M

Ebből átutalva a városatyák ciprusi számláira: 350 M

Saját, magán számlán marad 500 M

Minden ilyen szerződés így működött, csak az összegek voltak mások és talán a célállomás. Nem Ciprus, hanem pl. Málta.

Hogyan kellene egy önkormányzati parkolásnak kinéznie:

Lehet saját, önkormányzati cég. Ilyenkor szintén lehetőség van a korrupcióra, de a mértéke sokkal kisebb, mint fent.

Lehet külső cég, de a szerződés így néz ki: Nyilvános tender, ahol a külső cégek az árbevétel bizonyos százalékát fizetik be az önkormányzatnak. A cégek ezen a százalékon versenyeznek.

Tehát a fenti számokkal:

Éves parkolási díjbevétel, összesen minden: 1 000 M

Valódi költségek, összesen minden: 200 M

Nyereség önkormányzati díj nélkül: 800 M

Önkormányzati díj: 50% - 500 M

Nyereség: 300 M

Jól látható, hogy az önkormányzat nagyon sok pénzt keres, míg a cég is jól jár. Ha jön egy másik cég, ami 60%-ot fizet, akkor az önkormányzat még jobban jár és a 60%-ot fizető cég még mindig nyereséges.

Amit az önkormányzatnak mindenképpen meg kell oldania az a cég ellenőrzése. A cég nem nyelhet le árbevételt. Ez nem nagyon nehéz feladat, de mindenképpen meg kell oldani, nem lehet elhanyagolni.

 

komment

Címkék: Politika Gazdaság Önkormányzatok

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr1512027299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2016.12.13. 01:02:25

Esetleg az alapproblémával is lehetne kezdeni vmit. Mármint hogy a parkolási "szolgáltatás" csak védelmi pénz beszedése mert a "szolgáltatás" abban nyilvánul meg hogy aki befizeti az összeget "parkolási díj" néven attól nem vesznek el erőszakkal több pénzt "parkolási bírság" néven. Amikor nem fizetősből fizetőssé váli egy parkoló, nálunk legalábbis ennyit tett hozzá a dolgokhoz az önkormányzat.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2016.12.14. 11:06:23

@Untermensch4:
A parkolási díjat egy szolgáltatásért szedik be, a szolgáltatás a parkoló rendelkezésre bocsátása. A parkoló nem ingyen van.

Untermensch4 2016.12.15. 09:51:01

@Dörnyei József: A közterületek tisztítására és karbantartására van költségvetési része az önkormányzatnak. Az üzemanyagok ára meg tartalmaz olyat is ha jól emlékszem hogy "útadó", utakat építenek belőle. Csak hogy konkrét legyek, a házunk előtti parkoló nem volt fizetős, ezért napközben "sokan" parkoltak itt nem is itt lakók. Helyi hülyék meg gyűjtöttek aláírást hogy ugyan legyen már ez is a közterületes-koncessziós cég hűbérbirtoka. A korábbi állapothoz képest a "szolgáltatás" által előidézett változások:
1) helyiek a magasságos üzletszabályzat alapján (*) vehetnek nagyon olcsó lakossági bérletet
2) vasárnap úttisztítás (**), ilyenkor kotródj a parkolóból a megadott időpontokban vagy büntetés
3) most már hangolódhatnak a helyi hülyék új célpontjukra, az autósoktatásra, sajnos az oktató cég is "helyi lakos" és egyébként szabályosan lehet közlekedni, ezeknek nem a parkolása hanem a mozgása zavarja a kreténjeinket.

(*) Éppen hagyatéki eljárás közben voltam. Papíron még nem voltam se tulajdonosa, se üzembentartója a kocsinak, de helyi lakos igen, így nem vehettem lakossági bérletet. Apám nem volt helyi lakos, hiába volt ingatlan-tulajdonrésze és volt tulajdonos plusz üzembentartó, nem vehetett lakossági bérletet. Az hogy meghalt és nem jogképes nem vszínű hogy probléma lett volna, az otp-t sem zavarta ilyen tekintetben a jogtudomány.
(**) A lelkes aláírásgyűjtők közül legalább kettőt a "sikeres akció" után két hónapon belül meg is büntettek így. :)
A lazább úttisztítós munkagépes kb látja hogy állnak a parkolóban, "akkor biztos nem akarják hogy fel legyen söpörve", nem kanyarodik be hanem megy tovább. Neki lett idő- és üzemanyag-megtakarítása, az aljas módon vasárnap ebéd után szundikálókat meg nem b@sztatják, mindenki boldog. Leszámítva hogy ez az egész így nem normális.
És mivel én se vagyok teljesen normális, most már egyáltalán nem akarok ilyenekkel sz@rakodni, mert idegesít. Eladtam a kocsit és kerékpárral járok. Amíg el nem kezdik ezt is sz@rrá adóztatni. Akkor meg majd gyalog. Ez beszűkítette az akciórádiuszomat munkavállalás szempontjából, így aztán még egy hangyányit súlyosbodott a munkaerő-hiány mert kényelmesen kb km-re szeretek elkerekezni munkába, ami ennél messzebb van oda nem megyek manapság. Magyarország jobban teljesít... :)
süti beállítások módosítása