Energia - Szolár rendszer megtérülése 2016-ban

2016.06.09. 14:29 :: Dörnyei József

2 évvel ezelőtt írtam egy cikket a témában, nézzük meg, hogy mi változott.

Fő számok:

2014 5KW 1,7M+Áfa = 2,16M

2016 5,1KW 1,7M+Áfa = 2,17M

Mindkét ár az általam talált legalacsonyabb teljes rendszer beépítési ára.

Amint jól látható, a teljes rendszerár nem nagyon változott, szinte forintra ugyanaz maradt. :-)

2016-ban ezért a pénzért 100W-al több teljesítményt kapunk.

Ami változott az az inverter. Elvileg a 2016-os modell jobb lett. Mindkét árban "Kínai" inverter van, a különbség a gyártó. A 2016-os árban már a "minőségi" kínai gyártó invertere van benne. Ez nem sokkal rosszabb, mint a "Német" inverterek.

Mivel infláció nem nagyon volt, ezért a megtérülés hasonló, mint 2014-ben volt. Ha valaki hitelre veszi, akkor a hitelkamatok csökkentek, ezért annak is érdemes utána számolnia, akinek nincsen rá saját pénze.

A cikket meg akartam írni 2015-ben is, azért maradt el, mert nem volt változás. Most sem volt változás, de azért megírtam a cikket, hogy minden kedves olvasóm tudja, hogy nem volt változás. :-)

Az infláció hiánya unalmassabbá teszi az életet. Mivel az én életem eléggé mozgalmas, ezért az extra unalomért kifejezetten hálás vagyok. :-)

Szólj hozzá!

Címkék: Környezetvédelem Energia

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr768794952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása