Közlekedés - Mellékutcák biztonságának növelése

2014.10.25. 00:21 :: Dörnyei József

A mellékutcákban kevés, de annál nagyobb sérüléssel járó balesetek a gyakoriak, gyalogos és biciklis gázolások. A gyalogos és bicilis gázolások számát mérsékelni lehetne a következő törvénnyel.

Lakott területen belül olyan szakaszon, ahol nincsen járda, a maximális sebesség 30 km/h lehet. Kivétel az olyan szakasz, ahol tiltott a gyalogos közlekedés.

Ezzel a törvénnyel az önkormányzatok a következő döntéseket hozhatják meg:

Építenek járdát oda, ahol engedélyezik az 50 km/h maximális sebességet. Tehát a főutakra mindenhol kerül járda, kényszerből.

A valódi mellékutcákba, ahol nincsen járda, kiteszik a 30-as táblát.

A kivétel azért kell, mert vannak olyan részek, ahova nem is kell járda, mert nincsen gyalogos forgalom. Ezeken a helyeken azonban meg kell tiltani a gyalogos közlekedést.

Ha mégis van arra gyalogos forgalom, akkor arról az önkormányzat majd a reklamálóktól rövidesen tudni fog.

Az intézkedés szvsz. sok emberéletet menthet és kb. nulla összegből megvalósítható.

Az önkormányzatoknak el kellene még azon is gondolkozni, hogy minden mellékutcát normál esetben 30-as övezetnek állapítsanak meg és csak a főutcák legyenek 50-es övezetek. A mellékutcákban nem szabad száguldozni, arra a célra ott van a Hungaroring...

4 komment

Címkék: Közlekedés Biztonság

A bejegyzés trackback címe:

https://dornyeij.blog.hu/api/trackback/id/tr126830573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BigPi 2014.10.25. 09:09:23

Ezt nem kel törvénybe foglalni. Rendelettel elegendő szabályozni.
Úgy érzem ez egy bizonyos városról szólna. Miért? Mert az általam ismert városokban a mellék utcák nagy része egyirányú és 20km/h-ás korlátozással rendelkeznek. A járdákat nem az önkormányzat kötelessége építeni, hanem az út melletti telek tulajdonosnak.
Gyalogos forgalmat, pedig most is lehet korlátozni bizonyos esetekben.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.10.25. 12:11:34

@BigPi:
Nem, ez általános jelenség. Mármint az, hogy a közlekedésbiztonság elhanyagolt.

30 km/h a maximum, ennél kevesebb természetesen lehet.

Járdát építhet az önkormányzat is, semmi sem tiltja.

A telek tulajdonosa pedig alapesetben nem építhet semmit közterületre. Kivétel, ha kapott rá engedélyt, amit vagy kap vagy nem. Jellemzően nem ad ki ilyen engedélyt az önkormányzat.

Rendelet messze nem elégséges. Törvény kell rá. Ami nem törvény, azt nem is kell betartani és nem is tartják be, lásd a települések 95%-a.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2014.10.25. 15:43:05

Mert az önkoriknak annyi k. sok pénzük van ám.

Untermensch4 2014.10.25. 20:50:49

@Dörnyei József: még egyszerűbb lenne a bécsi egyezményből a kresz-be beírni azt a mondatot hogy a közlekedésben erősebbnek/nagyobbnak kell vigyázni a gyengébbre/kisebbre
süti beállítások módosítása