A mellékutcákban kevés, de annál nagyobb sérüléssel járó balesetek a gyakoriak, gyalogos és biciklis gázolások. A gyalogos és bicilis gázolások számát mérsékelni lehetne a következő törvénnyel.
Lakott területen belül olyan szakaszon, ahol nincsen járda, a maximális sebesség 30 km/h lehet. Kivétel az olyan szakasz, ahol tiltott a gyalogos közlekedés.
Ezzel a törvénnyel az önkormányzatok a következő döntéseket hozhatják meg:
Építenek járdát oda, ahol engedélyezik az 50 km/h maximális sebességet. Tehát a főutakra mindenhol kerül járda, kényszerből.
A valódi mellékutcákba, ahol nincsen járda, kiteszik a 30-as táblát.
A kivétel azért kell, mert vannak olyan részek, ahova nem is kell járda, mert nincsen gyalogos forgalom. Ezeken a helyeken azonban meg kell tiltani a gyalogos közlekedést.
Ha mégis van arra gyalogos forgalom, akkor arról az önkormányzat majd a reklamálóktól rövidesen tudni fog.
Az intézkedés szvsz. sok emberéletet menthet és kb. nulla összegből megvalósítható.
Az önkormányzatoknak el kellene még azon is gondolkozni, hogy minden mellékutcát normál esetben 30-as övezetnek állapítsanak meg és csak a főutcák legyenek 50-es övezetek. A mellékutcákban nem szabad száguldozni, arra a célra ott van a Hungaroring...